Produktionsplanerare till GKN i Trollhättan

Produktionsplanerare till GKN i Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från och/eller utbildning inom Logistik/ Supply Chain området och
vill du vara en del av vår resa mot GKN Supply Chain Excellence? Letar du efter en ny utmaning och ett nytt steg i din personliga utveckling? Kanske är du stjärnan vi letar efter för att stärka vårt SC-lag ytterligare.

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team med huvudansvar för planering i MPS/SIOP-horisonten för att säkerställa att produktionsplanen är anpassad till efterfrågan.

I rollen kommer du främst att arbeta med:
• Planera, skapa och underhålla scheman för att leverera i linje med efterfrågan.
• Skapa och upprätthålla ett genomförbart och balanserat huvudproduktionsschema.
• Upprätta kapacitetsplanering, analys och optimering
• Analysera prognos av inventeringsaktiviteter
• Ansvara för att övervaka KPI:er såsom leveransprestanda och inventering
• Engagera dig i och driva kontinuerlig förbättring för en effektiv försörjningskedja genom Lean begrepp
Du kommer också ta fram beslutsdokumentation, hålla kapacitetsgenomgångar med teamledare, hantera flödeskontrollparametrar och ansvara för att hålla produktionssystemets masterdata uppdaterad. Du kommer också kommunicera med Area Management & Program om risker och motåtgärder.


Din profil
För här rollen söker vi dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter sen tidigare. Du har kunskap och erfarenhet från Supply Chain och en stark drivkraft att arbeta med förbättringar. Du har goda kunskaper inom IT, t.ex. Microsoft Office och SAP. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. I övrigt ser vi att du är mål- och resultatorienterad, har en analytisk förmåga och trivs i en kommunikativ roll som kräver samarbete med kollegor och andra funktioner inom organisationen.


Ansökningsförfarande
Har du några frågor eller funderingar kan du ta kontakt med ansvarig rekryterare Sofia Philipsson, Sofia.philipsson@skill.se

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Liknande jobb


Produktionsplanerare/inköpare till Timars

Produktionsplanerare/inköpare till Timars

23 april 2024

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

12 april 2024

Interim Produktionsplanerare

Interim Produktionsplanerare

8 april 2024