Projektadministratör till offentlig verksamhet i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom projektadministration och vill jobba inom offentlig verksamhet?
Sluta leta och ansök denna tjänst redan idag!


Dina arbetsuppgifter


Som projektadministratör hos vår kund kommer du att fungera som ett stöd för projektledare och övriga inom projektorganisationen. Du kommer att ansvara för administrativa och ekonomiska frågor i projektet (t.ex. att fakturor betalas i rätt tid). Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra är följande:

- Projektplanering och uppföljning
- Ekonomihantering och resursplanering
- Upprättande av projektrapporter och uppföljning
- Ansvara för projektets budgetunderlag
- Möteshantering

I rollen som projektadministratör kommer du att assistera projektledaren med t.ex. verksamhetssystem, godkännandeprocesser samt projektens dokumentflöde genom hela projektet. Du ansvarar för projektinformationen och dokumenthantering. Exempel på andra ansvarsområden är protokoll, tidsplaner och diariehandlingar.


Om företaget


Verksamheten ansvarar för långsiktig planering av transportsystem inom bland annat järnvägstrafik, sjöfart och vägtrafik. De ansvarar även för byggande samt drift och underhåll av statliga vägar och järnvägar. Just nu är det ett byggprojekt inom investering som är aktuellt. På företagets investeringskontor i Göteborg sitter ungefär 30 anställda och de söker just nu en projektadministratör!


Din profil


För att passa som projektadministratör så krävs det att du har en bra datorvana och god kommunikationsförmåga eftersom du kommer förmedla information mellan projektledaren och övriga i projektet. Tjänsten kräver att du har en gymnasial utbildning och ska ha arbetat minst två med just projektadministration. Ekonomisystemet Agresso ska du ha goda kunskaper i och ha arbetat i det tidigare. Du har goda kunskaper av projektmodeller, ekonomisk planering och uppföljning samt erfarenhet av Excel och Word. Andra skallkrav är att du ska ha tidigare erfarenhet av planering av tid och resurser, risker och kommunikation inom projekt, samt viss erfarenhet av olika verktyg för dokumenthantering.
Som person är du ansvarsfull och serviceinriktad. Du är öppen för att lära dig nya saker och tycker om att arbeta i grupp. Det är viktigt att du vågar ta egna initiativ och ser vad som behövs göras i ett projekt/en grupp utan att någon annan alltid behöver säga till.

Krav för tjänsten:

- Gymnasial utbildning
- Minst två år arbetserfarenhet av projektadministration
- Erfarenhet av/goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
- Goda kunskaper och erfarenhet av Excel och Word
- God datorvana
- Erfarenhet av olika verktyg för dokumenthantering
- Goda kunskaper av ekonomisk planering och uppföljning
- Erfarenhet av planering av tid och resurser, risker och kommunikation i projekt

Meriterande för tjänsten:

- Minst fem års arbetserfarenhet av projektadministration



Om oss


Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor


Arbetsperiod: 31/8 - 2016 t.o.m. 31/12 - 2019
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 8-17 (med tillgång till flex)
Lön: Enligt överenskommelse

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 12 augusti 2016

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Innovationsrådgivare

Innovationsrådgivare

20 oktober 2020

Administrativ utvecklare

Administrativ utvecklare

19 oktober 2020

18 oktober 2020