Projektadministratör till Trafikkontoret

Projektadministratör till Trafikkontoret

Arbetsbeskrivning

Motiveras du i en administrativ roll där du får agera serviceinriktat gentemot dina kollegor? Har du tidigare erfarenhet av administration i trafik- och transportrelaterade frågor? Gillar du att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och vill utvecklas i en kvalificerad tjänst som projektadministratör? Då är detta rollen för dig!

OM TJÄNSTEN
Trafikkontorets verksamhet sträcker sig hela vägen från strategisk planering till praktiskt genomförande. Ungefär 420 personer är anställda på kontoret, som är indelat i tolv avdelningar. Läs gärna mer här…

Som projektadministratör kommer du att arbeta med arbetsuppgifter som innefattar bl.a. mottagning och handläggning av ansökningar från kund och remisser från Trafikverket avseende dispenstransporter. Uppdraget gäller över sommaren och det finns ingen möjlighet till semester under uppdragsperioden. Du kommer jobba på egen hand under ordinarie personals semester (preliminärt v.28-32). Uppdraget utförs i trafikkontorets lokaler på Köpmansgatan 20/Gustaf Adolfs Torg 4b om inget annat överenskommes under uppdragstiden.

Du erbjuds


* Anställning hos Academic Work med uppdrag hos Trafikkontoret. Uppdraget förmedlas via Sweco vilket ger dig en kontaktperson även hos dem och där av möjlighet att utvecklas hos både Sweco och Trafikkontoret.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter innefattar bl.a. mottagning och handläggning av ansökningar från kund och remisser från Trafikverket avseende dispenstransporter.
Handläggningen av ansökan innebär att du fattar beslut om färdväg och villkor för dispens samt att yttra dig på Trafikverkets remisser. Andra administrativa uppgifter inom området kommer att tillkomma. Handläggningen innefattar kontakt med kund via e-post och telefon. Dispenstransporter innebär fordon som är långa, tunga, och/eller breda, odelbar last. Kundernas fordon behöver undantag från trafikförordningen för att få lov att köra sina transporter på kommunens vägar.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som:


* Har tidigare erfarenhet av administration i trafik- och transportrelaterade frågor.
* Har god lokalkännedom för Göteborg
* Har erfarenhet inom en kundservicebaserad miljö med snabb handläggning av ärenden
* Har god datorvana och förmåga att hantera vanligt förekommande IT-system såsom MS Office-paket mm.
* Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift


Som person är du:


* Självgående
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Då du arbetar i en stöttande roll är det av vikt att du har lätt för att samarbeta och innehar en serviceinriktad approach.

Övrig information


* Start: 4/5
* Omfattning: Heltid
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och trafikkontorets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 9 maj 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024