Projektassistent till Fourside – ledande företag inom butikskommunikation!

Projektassistent till Fourside – ledande företag inom butikskommunikation!

Arbetsbeskrivning

Är kommunikation, marknadsföring, kundrelationer och försäljning områden som du uppskattar i din yrkesroll? Har du erfarenhet av att arbeta i eller med projekt? I så fall finns nu chansen att bli en del av ett företag med välkända kunder, där stimulerande arbetsdagar väntar! Läs gärna vidare …
Om tjänsten
Perido söker en Projektassistent åt vår kund Fourside som har butikskommunikation som affärsområde. På Fourside har man över 30 års erfarenhet av att hjälpa sina kunder till att öka sin försäljning och synligheten i butikshyllorna. Man jobbar med att skräddarsy kampanjer, skyltmaterial, displayer, specifika utrymmen etc, och utgår från vad produkter och varumärken behöver för att få optimal synlighet samt att väcka ett aktivt intresse. Tjänsten är placerad på deras kontor i Järfälla, men mycket av tiden förläggs även ute hos Foursides kunder.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som projektassistent att ha ett övergripande ansvar för hela processen från start till mål – dvs det färdiga resultatet ute i butikerna. Det innebär att du i ditt dagliga arbete kommer arbeta med att medverka vid kundmöten tillsammans med projektledare, och presentera olika slags lösningar som har till syfte att öka synlighet och försäljning av varor i butik. Du kommer även medverka i processen att driva hela projekt från början till slut i tätt samarbete med projektledarna. Generell administration ingår givetvis och du sköter allt som är direkt bundet till projekten som förfrågningar och offerter, uppföljning, inköp, budget etc.
Med struktur, servicegrad och din trygga personlighet blir du en viktig del av företagets team på ca 12 medarbetare. Förutom de övriga fem projektledarna finns det även andra roller inom ex. design, administration, ekonomi, konstruktion och distribution. Ni kan då samarbeta i frågor som berör eventprofilering, butiksinredning, skyltning och produktställ med mera.
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är ordningsam och strukturerad, detta då du kommer arbeta med ett flertal projekt samtidigt som alla kan vara i olika faser. Vi tror också att du är en uppskattad och prestigelös lagspelare som inte tvekar på att hjälpa till där det behövs. Sist men inte minst är det väldigt viktigt att du tar ett stort ansvar i alla uppgifter du tar dig an och att du kan bidra med energi till teamet.
Vi tror att tjänsten kommer passa perfekt för dig som har arbetat med projekt /projektassistans tidigare och som älskar marknadsföring och affärer. Då blir denna roll en utmärkt språngbräda för dig med siktet inställt på att växa in i rollen som projektledare och med tiden axla ansvaret att självständigt driva projekten från början till slut för dina egna kunder.
Du är mycket varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ett par års erfarenhet av arbete i eller med projekt
Intresse för kommunikationsarbete, marknadsföring, varumärkesprofilering och försäljning
Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office Paketet, främst Excel och Power Point
B- körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska

Plus i kanten:
Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande
Erfarenhet inom retail/butiksmiljö eller dagligvaruhandeln

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag de första sex månaderna via oss på Perido, därefter finns goda chanser till överrekrytering till Fourside. Tillträde så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32026 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 25 december 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör

23 januari 2021

Kontorsassistent

23 januari 2021

Corporate Service Assistant

22 januari 2021

22 januari 2021