Projektekonom till entreprenadprojekt, Stockholm

Projektekonom till entreprenadprojekt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm (Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Detta beslutas i samråd med beställaren. Resor inrikes kan förekomma. Fysiska möten på kontor i SStockholm eller byggsite kan förekomma upp till 3 ggr per månad)
- Varaktighet: 01-jun-2020 - 01-jun-2021
- Ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdragen omfattar pågående anläggningsprojekt där du tillsammans med andra roller inom organisationen bidrar till att projekten levererar enligt uppsatta mål. Huvuduppgiften är att ha helhetsperspektiv rörande projektets ekonomi. Detta innebär att avlasta projektledaren i uppföljningen av ekonomin. En viktig arbetsuppgift är också att tidigt identifiera risker för avvikelser samt kommunicera dessa inom projektet.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att inom projektet:

- Leda arbetet med att hantera inkommande underlag från entreprenaden, utvärdera dessa tillsammans med teknikresurser och utifrån detta arbeta med prognosläggning för projektet.
- Löpande följa upp upparbetade kostnader samt analysera, prognostisera och rapportera utifrån detta.
- Delta tillsammans med projektledaren på möten med entreprenör vid reglering av mängder, hantering av ÄTOR och för projektet viktiga ekonomifrågor samt förbereda underlag till dessa


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Universitets/högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Konsulten skall ha minst 4 års arbetslivserfarenhet av ekonomisk uppföljning samt prognosläggning.
- Konsulten skall ha minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av ekonomiskt arbete i entreprenadverksamhet.
- Konsulten skall vara en van användare av Microsoft Office.
- Konsulten skall behärska svenska språket i tal och skrift.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Meriterande om konsulten har erfarenhet av ekonomiarbete i entreprenadprojekt med mängdreglering

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga.
- Aktivt förhållningssätt och initiativförmåga.
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
- Ordningsam och ett sinne för administrativ struktur.
- Arbetar självständigt och målinriktat.
- Förmåga att arbeta i grupp.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2020
  • Ansök senast: 16 april 2020

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Projektkoordinator

Projektkoordinator

20 mars 2024