Projektingenjör - produktförbättringar

Projektingenjör - produktförbättringar

Arbetsbeskrivning

Du förväntas konstruktivt driva och stödja våra produktprojekt i fabriken och tillsammans med övriga funktioner följer du upp investeringar och kvaliteten, med hänsyn till material och produktdesignen. Du agerar ”länk” mellan funktioner såsom marknad - försäljning, produktutveckling och produktion. I rollen har du ett mycket tätt samarbete med bl a produktutvecklarna inom koncernen.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att projektleda och initiera aktiviteter för att säkerställa;

• Material- och produktutvecklingsprojekt.
• Produktspecifikationer, prestanda och kvalitet.
• Valideringar och riskbedömningar av produktförändringar.
• Samverkan mellan produktutveckling och produktion.

Rollen har en stor bredd av arbetsuppgifter. Som traditionella arbetsuppgifter för en projektingenjör såsom administration, teknisk rådgivning, projektledning som att vara en diskussionspartner och företagsrepresentant vid externa utvecklingsmöten (standardiseringsorgan)

Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som är en passionerad ingenjör, som brinner för att förbättra och att samverka. Finns det specialistkunskap inom kemi och /eller material är detta mycket meriterande. Du har idag en liknande roll som projektingenjör, delprojektledare eller produktspecialist med ett stort intresse för produktanvändning, material och produktionsprocesser.

Person och erfarenhet

Rätt person har ett brett teknik- och/eller processintresse. För att lyckas och trivas i detta arbete gillar du att finna lösningar på problem som bidrar till både kund- och affärsnytta. Ditt arbete bedrivs i projektform, där du har ett nära samarbete med andra enheter och funktioner. Därför är det viktigt att du är en öppen och nyfiken person som har lätt att kommunicera både på svenska och engelska. Vidare är du en prestigelös person som stimuleras av att bidra med din egen kunskap och tankar i en projektgrupp.

Ansökan

Vid denna rekrytering samarbetar Attends med HR-strateg i Jönköping. Vi önskar din ansökan omgående, dock senast den 7 augusti.

Företaget

Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin vilket ger en god komfort, hudtorrhet och läckagesäkerhet. Detta skapar trygghet och frihet i vardagen för personer med besvär av inkontinens.

Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet.

Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Detta ger många fördelar med bland annat en global R&D-kapacitet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Strateg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


20 juli 2021

Konsult Pharma/Medtech

Konsult Pharma/Medtech

9 juli 2021