Projektledare - arbeta med ombyggnad av hyresgästprojekt

Arbetsbeskrivning

– fastighetssektionen, RK Service, Förvaltningsavdelningen

Vill du vara med och ta ett helhetsansvar för hyresgästprojekt, inklusive samarbete med fastighetsägare och brukare? Har du erfarenhet av att leda och driva stora komplexa projekt inom fastighetsområdet? Då kanske du är vår nästa medarbetare.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi söker dig som kan företräda hyresgästen (Regeringskansliet) i ombyggnadsprojekt och svara för beställningar av åtgärder till hyresvärdar, entreprenader och andra leverantörer. Du kan leda både mindre och större projekt och samarbeta med fastighetsägare och företrädare från verksamheten i olika projektfaser. Du kommer att medverka vid framtagande av verksamhetsprogram och andra styrande dokument för kravställning inför beställning av bygg- och ombyggnadsprojekt. Som projektledare kommer du att leda och samordna projektgrupper, upprätta projektbeskrivningar, tidsplaner samt genomföra riskanalyser. I dina arbetsuppgifter ingår även att ta fram underlag/PM inför beredningar, och beslut, budgetering samt registrera, följa upp och dokumentera projekt.

I Regeringskansliet får du arbeta med många professionella och kunniga kollegor i en verksamhet som bidrar till Sveriges utveckling. Läs mer om regeringen och Regeringskansliet på www.regeringen.se.

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och driva stora komplexa projekt inom fastighetsområdet, som beställare. Du har en akademisk utbildning i ett för verksamheten relevant område eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av avtal, avrop, inköp och offentlig upphandling med kunskaper inom LOU. Du har grundläggande kunskaper om, lagar, föreskrifter och riktlinjer inom området samt vana att arbeta med budgetering och uppföljning.

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet, arbete med lokalprojekt, inredningsfrågor, hyresgästverksamhet, lokalplanering och lokaleffektivisering. Vi ser gärna att du har en projektledarcertifiering. Det är även meriterande med kunskaper om fastighetsnät, AV-teknik och säkerhet.

Dina egenskaper
Du tycker om och har förmåga att med stort engagemang och utifrån ett proaktivt och effektivt sätt leda och motivera projektdeltagare mot projektets mål. Du har erfarenhet av att arbeta på olika nivåer, strategiskt, taktiskt och operativt. Du företräder verksamheten, bygger förtroendefulla relationer och upprätthåller nätverk. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som i skrift. Som projektledare behöver du vara lyhörd, lösningsorienterad, strukturerad och tydlig. Du har integritet och ett gott omdöme, med god förmåga att prioritera.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering & Bemanning. Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Ira Isaksson på 070 – 485 75 59. Rekryterande chef är Douglas Andersson. De fackliga kontaktpersonerna är Ewa Garcia och Jens Skoglund för ST, Magnus Jonsson för Saco samt Erik Wilhelmsson för Seko. De nås via växeln på 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Urval kommer att ske löpande så ansök gärna idag.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 16 december.   


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 november 2016

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Handläggare

24 november 2020

24 november 2020

24 november 2020