Projektledare inom bygg för genomförandeprojekt, Stockholm

Projektledare inom bygg för genomförandeprojekt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Som Projektledare har du det övergripande ansvaret för att projektets resultat blir i enlighet med omfattning i godkänd projektplan. Du talar och skriver obehindrat på svenska.

Arbetsuppgifter:

- Skriva Projektplanen och dess etappmål
- Ta fram beslutspresentation, budget, tids- och resursplan samt övriga beslutsunderlag.
- Upprätta projekttidplan samt kostnadsuppföljning.
- Implementera och underhålla de styrande dokumenten för projektet.
- Upprätta slut- och erfarenhetsrapport för projektet.
- Rapportering till extern beställare


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Hög kompetens och utbildning inom bergförstärkning och/eller tung anläggning.
- God erfarenhet av kravställning samt arbetsledning.
- God erfarenhet av kvalitetssäkring och kontraktshantering.
- 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå.
- Erfarenhet att ta fram tekniska specifikationer inom relevant område.
- Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp.
- Erfarenhet av att leda bergprojekt och projekt inom tung anläggning


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet att av att skriva förfrågningsunderlag och utvärdera anbud.
- Erfarenhet inom järnväg (räls och spårbunden trafik) är också meriterande
- Ledaregenskaper gällande att leda och driva entreprenader
- Självgående samt förmåga att självständigt söka information och etablera kontakter såväl internt som externt.
- Kommunikativ i projekt.
- Annat som kan ses som meriterande i kommande utvärdering.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


KMA-samordnare

KMA-samordnare

17 april 2024

Vikarierande projektledare till stadsmiljöavdelningen

Vikarierande projektledare till stadsmiljöavdelningen

16 april 2024

15 april 2024