Projektledare rekryteras till NYCE.LOGIC!

Projektledare rekryteras till NYCE.LOGIC!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetsutveckling inom IT- och logistiklösningar!



Om kundföretaget

NYCE.LOGIC levererar tjänster och mjukvara till företag med affärskritisk logistik genom vårt egenutvecklade system NYCE.LOGIC WMS (Warehouse Management System). NYCE.LOGIC WMS används av välkända logistik-, retail- och e-handelsföretag i 8 länder. Med kontor i Nittorp (Borås), Jönköping, Lund, Stockholm och Kiev (Ukraina) är vi ett team på närmare 40 personer som har hela Europa som marknad. NYCE.LOGIC ägs av Extenda Retail som erbjuder mjukvara inom retail till företag i över 35 länder. Koncernen har drygt 600 anställda med huvudkontor i Stockholm. Under de senaste åren har NYCE.LOGIC haft en stark tillväxt med flertalet nya och stora installationer på kundlistan. I takt med att vi fortsätter att expandera, behöver vi förstärka vår organisation med flertalet talanger som brinner för och vill utveckla logistikorganisationer med hjälp av innovativa IT-lösningar.

Beskrivning av tjänst

När du arbetar som Projektledare kommer dina främsta arbetsuppgifter att bestå av att planera, skapa, styra och leda projekt i en kreativ miljö mellan deltagarna i NYCE.LOGIC´s projektimplementationer på både nya och befintliga kunder. Detta innebär att du är med i hela processen, från förstudiearbete till driftsättning, samt att du är med vid konsultation och utbildning i projektteam för både befintliga och nya kunder. Vidare kommer det även att ingå budgetuppföljning, dokumentationsarbete och annan administration. NYCE.LOGIC´s kunders lagerhantering är en högst central del av deras verksamhet vilket ställer krav på att leverera en hög servicenivå, kundförståelse och ett intresse för att aktivt bidra i deras förbättringsarbete. NYCE.LOGIC har många nöjda kunder och i rollen som Projektledare kommer du på ett väldigt direkt sätt bidra till fortsatt goda kundrelationer som har stor inverkan på kundernas dagliga verksamhet.

Din bakgrund

Du som väljer att söka denna tjänst som Projektledare har i grunden en IT- och/eller logistikrelaterad högskoleutbildning. Alternativt har du arbetslivserfarenhet som väger upp utbildningskravet, arbetslivserfarenhet med fokus på affärsprocesser inom handel, logistik och intern lagerhantering. Du har tidigare erfarenhet av att driva diverse projekt och då med inslag av projektplanering, budgetuppföljning och dokumentationsarbete. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete direkt för/hos kund. Det är även meriterande om du har erfarenhet eller kunskaper av WMS och/eller affärssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Körkort för personbil är också ett krav då det förekommer resor till kund i tjänsten.

Personliga egenskaper

För att du ska trivas i rollen som Projektledare på NYCE.LOGIC krävs det att du tycker om att arbeta i team och att du ser värdet i att dela med dig av din kunskap till andra. Du lyssnar på dina kollegor och trivs med att komma fram till bästa möjliga lösning tillsammans med dem. Vad gäller kundrelationer så brinner du för att upprätthålla goda och långsiktiga relationer som skapar värde - från båda håll. Utöver detta är du en ansvarstagande individ, du är engagerad och du älskar att driva processer framåt, hela tiden. Har du rätt ambition finns det stora möjligheter för dig som anställd på NYCE.LOGIC att påverka din utveckling och yrkesmässiga framtid.

Anställningsform, omfattning av tjänst och tjänstgöringsort

Detta är en rekrytering till kund vilket innebär en heltidsanställning hos NYCE.LOGIC. Tjänsten är placerad i Nittorp samt möjlighet till distansarbete.

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktperson

Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Jennifer Djureholt via mail jennifer@firstpersonal.se eller på telefon 0722-351129




Om oss

FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrins kollektiv- och tjänstemannasida. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt, vilket innebär att vi alltid strävar efter att anställa personal så nära kundföretaget som möjligt utifrån kompetens och andra krav enligt specifikation från kundföretaget.





Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Zackrisson
0722-35 11 05
Linda
0722351129
Carlsson Linda
0722-351129
Konsultchef Pia Johansson
0722-351777
Kontorschef Skövde Mikael Thörnberg
0727-178477
Landén Josefine
0727241777
Ronja
0722-351150
Zeybrandt Kay
0722351777
Linda
0722-351129
Marika
0727-178477

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Personalpartner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Bäckeskogsgatan 2 50468 Borås
None

Postadress

Bäckeskogsgatan 2
Borås, 50468

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024