Projektledare till företag inom bank och försäkring

Projektledare till företag inom bank och försäkring

Arbetsbeskrivning

Driva, leda och utveckla kan komma att bli ansvarsområden för din kommade roll som processkoordinator till en av Sveriges storbanker. Har du ett brinnande intresse för IT samt service och vill ha den avgörande spindeln-i-nätet-funktion hos ett bolag som gör skillnad för människor, är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Vår kund har i mer än 160 år erbjudit männsikor ekonomisk trygghet. Här kommer du till ett företag som bidrar till ett hållbart värdesskapande som siktar på att vara det ledande pensionsbolaget på marknaden. De söker du dig som vill ta dig an nya utmaningar som processkoordinator.

I rollen kommer du vara spindeln i nätet mellan verksamheten och IT, och sköter kontakt med såväl chefer som beställare och tekniker. Det är en varierande roll där du både hanterar det reaktiv inom Incident Management, det proaktiva inom Problem Management och även arbetar med processutveckling och effektiviserar processerna med ett stort fokus på användarvänlighet. Arbetet med processutveckling sker agilt och du arbetar nära många olika intressenter, tex Service Desk, Service Now teamet, Digital arbetsplats.

Du erbjuds


* En gedigen upplärning av kompetenta kollegor
* En arbetsplats som utvecklar och stöttar sina kollegor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare och har arbetat minst ett par år med liknande arbetsuppgifter. Som person är du tydlig och rak i din kommunikation och drivs att skapa fungerande processer. För att vara framgångsrik i denna roll trivs du i en komplex yrkesroll, där du kan se och känna dig trygg i att det finns mycket gråzoner och bibehålla ett lugn i stressade situationer. Du är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att skapa och förmedla en helhetsbild och kan planera och prioritera utifrån den.

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att kunna driva, planera och strukturera sitt arbete. I rollen arbetar du tillsammans med övriga intressenter mot gemensamma mål, och förmår att justera planer om mål och förutsättningar förändras. Då rollen innebär mycket samarbete och stötta kollegor bör du ha god samarbets- och kommunikationsförmåga, och vara pedagogisk.

För att vara framgångsrik i denna roll trivs du i en komplex yrkesroll, där du kan se och känna dig trygg i att det finns mycket gråzoner och bibehålla ett lugn i stressade situationer. Du är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att skapa och förmedla en helhetsbild och kan planera och prioritera utifrån den.

Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara:


* Driva olika aktiviteter inom Incident- och Problem processer
* Leda mellan verksamhet och IT-tekniker för att förhindra incidenter
* Processutveckling


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, projektledning/ IT, alternativt dig som har kunskap och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter


* Har erfarenhet av att driva och leda andra i arbetet mot uppsatta mål
* Har en bred erfarenhet av koordinering, planering och administrera uppgifter
* Har erfarenhet av att arbeta agilt
* Flytande kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i rollen


Meriterande:


* Arbetat i en operativ IT-verksamhet
* Du är ITIL-certifierad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 6 månader med god chans till förlägning
* Placering: Stadshagen, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024