Projektledare till Globalt Teknikföretag i Solna

Projektledare till Globalt Teknikföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en positiv och driven person? Brinner du för utveckling, organisation och samarbete? Nu söker vi för kunds räkning en projektledare och vi tar gladeligen emot din ansökan! 
 
I den här tjänsten kommer du att jobba i ett projekt tillsammans med ett team. Du kommer att få varierande och utmanande arbetsuppgifter i ett kreativt och samarbetsorienterat arbetsklimat. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I arbetet som projektledare kommer du i din roll att ekonomiskt och kommersiellt leda projektet med andra medarbetare där arbetsuppgifterna bland annat är att: 


Leda ett team, budgetansvar, avtalshantering och kommunikation mellan intressenter.
Ansvara för alla kommersiella frågor i projektet, t.ex. att uppfylla villkoren för leverans och betalning, följa lagar och direktiv, fakturering och hantering av fordringar
Jobba med att se risker och möjligheter
Att föra projektet framåt. Se till att förberedelser, deltagande, utveckling och styra förslag i i linje med kontrakts-och skadehantering
Ansvara för att fullfölja deadlines och följa upp skaderelaterade tidsfrister


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker:


Är utbildad inom företagsledning och/eller finans
Har ca. 5 års professionell erfarenhet inom internationell projektledning och ekonomistyrning
Har kunskap inom avtalshantering och har god förhandlingsförmåga
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Erfarenhet från förnybar energi och vindkraft samt kunskap i Power BI, SAP, Excel, Impact eller övriga datasystem är meriterande. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-07-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: josefin.berg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024