Projektledare/utredare inom socialtjänstområdet

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen har fått i uppdrag av regeringen att kontinuerligt samla in och publicera data och statistik om socialtjänstens olika yrkesgrupper. Du kommer att arbeta som projektledare för uppdraget. Arbetet innebär att verifiera och identifiera möjliga datakällor, planera och genomföra insamling och publicering av statistik om socialtjänstens olika yrkesgrupper. Uppdraget kommer innebära samarbete med verksamheter som verkar inom området och med andra myndigheter och organisationer.

Du kommer att arbeta i ett team som gemensamt ansvarar för att förvalta och utveckla vår statistik i områden som rör äldre och funktionshindrade, barn och unga samt även den kommunala hälso- och sjukvården.

Vi söker dig som har
• examen från relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, folkhälsovetenskap, statistik eller liknande
• minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet inom socialtjänstområdet
• minst ett års aktuell projektledarerfarenhet
• goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, har ett helhetstänk samt god och tydlig kommunikativ förmåga. Du ska också vara analytisk och problemlösande likväl som initiativtagande, utåtriktad och samarbetsinriktad. Rollen kräver att du är ansvarstagande, saklig och handlingskraftig och har fokus på kvalitet i ditt arbete. För att du ska kunna bidra i utvecklingsarbetet är det en förutsättning att du har ett intresse av frågor som rör hälso- och sjukvård. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med register och erfarenhet av utredningsarbete i offentlig verksamhet.

Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid med start snarast och längst t o m maj 2022. Din tjänstetitel är utredare. Välkommen med din ansökan senast den 9 oktober 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-29745/2020 i ansökan.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Almir Cehajic. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Gerd Lundberg. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 9 oktober 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Handläggare restaurering av våtmarker

Handläggare restaurering av våtmarker

15 april 2024

Registrator till myndighet

Registrator till myndighet

15 april 2024