Projektstrateg och intern samordnare

Arbetsbeskrivning

Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att medverka till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv.



Vi erbjuder en arbetsplats med ett gott ledarskap, där vi som medarbetare trivs med varandra och våra uppgifter samt ett arbete som är flexibelt för att passa just din livssituation. Inom nykterhetsrörelsen finns det utvecklingsmöjligheter från lokalt till internationellt.



Vi tror att den här annonsen är början på något fantastiskt, både för oss och för dig!



Detta är vårt sammanhang

Den nyinrättade avdelningen för ekonomi och verksamhetsstöd har ett brett uppdrag:

Förutom ett övergripande och operativt ansvar för IOGT-NTO:s budget-, bokförings-, redovisnings- och bokslutsarbete samt löneadministration, ansvarar avdelningen också för fastigheter, service, juridik och IT.

Utöver detta levererar också IOGT-NTO tjänster inom bland annat ekonomi, lön och post- och paketservice till andra civilsamhällesorganisationer och hyresgäster. Avdelningen svarar också för IT-stöd och telefoni i hela organisationen.

Vid avdelningen finns 15 medarbetare.

Arbetet på avdelningen leds av avdelningschefen, som också är IOGT-NTO:s ekonomichef.



Vi främjar stolthet

För utveckla och förmera främst verksamhetsstödet söker vi därför en projektstrateg och samordnare. Tillsammans med avdelningschefen kommer du att planera och utveckla delar av avdelningens verksamhet. Du kommer att vara delaktig i inköp och försäljning av tjänster, strukturera upp interna processer, främst inom avdelningen, utveckla våra dokumenthanteringssystem men också vara kansliets IT-samordnare.

Rollen, som är helt ny, kommer att utformas tillsammans med avdelningschefen och utgår ifrån i huvudsak följande fyra ansvarsområden.

-Initiera och leda projekt inom avdelningen och IOGT-NTO:s kansli

- Hantering av IT-frågor (IT-samordnare)

- Samordning och avtalsuppföljning avseende de tjänster IOGT-NTO levererar till andra (kundansvar)

- Samordning av inköp, upphandlingar och kontakter med serviceleverantörer.

Vad du måste ha med dig till oss

- Erfarenhet av IT-samordning, IT-förvaltning

- Erfarenhet av projektledning

- Beställarkompetens (främst IT och telefoni)

- Bred kunskap och erfarenhet av Office365

- Förmåga att med stöd från kollegor paketera och prissätta tjänster till extern kund.

- Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att samordna.

Meriterande

- Erfarenhet av inköp och upphandling.

- Erfarenhet av servicefunktioner/kundansvar

- Arbete och/eller engagemang i ideell sektor.



Vi samlar engagerade medarbetare

För att vi ska trivas och lyckas tillsammans är det viktigt att vi gör en bra matchning för båda parter. Därför söker vi dig med utbildning i för verksamheten relevant område eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi utgår från att du ser fram emot att arbeta i en stark folkrörelse med många engagerade och kompetenta medlemmar. Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och du förväntas senast vid anställningens start vara medlem i något av IOGT-NTO-rörelsens fyra förbund. Vi behöver främst dig som arbetar/arbetat i ideell sektor och har erfarenhet av projektledning. 

I vårt arbete att aktivt öka jämställdheten och mångfald på arbetsplatsen så ser vi gärna sökande som bidrar till detta.

Vi välkomnar din ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning om 6 månader och vi hoppas att vi kan börja vårt samarbete så snart som möjligt.

Du har fri förläggning av din arbetstid och är placerad på IOGT-NTO:s centrala kansli i Stockholm och vi tillämpar kollektivavtal mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen.

Vi sitter i naturskön miljö med närhet till både vatten och löparslingor. Vidare erbjuder vi både friskvårdstid samt friskvårdsbidrag.

Du är välkommen med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem senast den 14 augusti 2020. Registrera ditt CV samt bifoga ett personligt brev där du beskriver ditt intresse för tjänsten, hur du matchar det vi söker samt vad du kan bidra med. I samband med ansökan ombeds du också att svara på ett antal frågor.  Rekryteringen kan komma att ske löpande. Preliminärt kommer vi att bjuda in till och hålla intervjuer sista veckan i augusti.

Frågor besvaras av ekonomichef Katariina Groth, katariina.groth@iogt.se eller HR-chef Christer Wik, christer.wik@iogt.se

Genom att du söker jobb hos oss på IOGT-NTO godkänner du vår hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsaktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IOGT-NTO Ekonomiavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2020
  • Ansök senast: 14 augusti 2020

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024