PwC söker nu en Bemanningskoordinator till kontoret i Kista

Arbetsbeskrivning

Till PwC söker vi nu en Bemanningskoordinator inom affärsområdet Assurance, där du kommer att tillhöra Resource Manager teamet. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via The Pace på 6 månader med möjlighet till fast anställning hos PwC efter den perioden. Önskad start för uppdraget är så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Kista samt Torsgatan i centrala Stockholm.

Ditt uppdrag

I denna roll kommer du att ansvara för kontorsområdets bemanningsplanering och jobba nära både dina kollegor på kontoret och i REM-Teamet. Arbetet innebär att arbeta strukturerat för att få väl fungerande team på plats. Du kommer att samverka med kollegor i Resource Management Teamet men även ansvariga i verksamheten för att bemanna utifrån våra vägledande principer som inkluderar klient-, medarbetar- och firma-perspektivet. Du förväntas ha en flexibel inställning för att driva ditt arbete framåt.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

● Driva bemanningsarbetet och ha en aktiv dialog med den del av regionen som du ansvarar för; löpande informera samtliga intressenter kring status och aktiviteter inom bemanningen.

● Hantera och ansvara för löpande bokningar och ombokningar av medarbetare inom kontorsområdet. 

● Bevaka och analysera resursbehov.

● Prognostisera och planera för de kompetenser som behövs.

● Hantera inkommande resursförfrågningar från andra enheter och medverka proaktivt för att finna lösningar i samarbete med Resource Management teamet.

● Ta fram rapporter och utföra relevanta nulägesanalyser för styrning av planering och bemanning.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från en kvalificerad administrativ eller koordinerande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av workforce planning, resource management eller framgångsrikt skött komplexa bemanningsfrågor. Vidare är du van vid att arbeta i Google Suite, Excel och du har god systemvana. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift.

Du bör gilla att arbeta i ett högt tempo med många kontaktytor i en kombination med en förmåga att alltid hålla hög servicegrad, där du har ett öga för vad som behöver göras. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken, flexibel och initiativrik som person. Du tycker även att det är kul med ett omväxlande arbete där du självständigt och målinriktat driver ditt arbete. Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga och utveckla goda professionella relationer inom olika led i organisationen.

Om PwC

PwC Sverige är marknadsledande inom revision samt skatte- och affärsrådgivning, med 2 900 medarbetare och 33 kontor runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Oavsett vilken bransch eller industri du finner mest intressant kan PwC erbjuda dig ett stimulerande arbete i en omväxlande miljö. Inom vår Assurance-verksamhet arbetar vi med allt från stora börsnoterade bolag till små entreprenöriella företag inom varierande branscher. Hos PwC får du chansen att arbeta med många kompetenta kollegor inom revision men även med våra andra avdelningar som arbetar med bland annat affärsrådgivning och skattetjänster.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Therese Galvez (therese.galvez@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 12 mars 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör med inriktning planering hemtjänst

Administratör med inriktning planering hemtjänst

18 september 2020

16 september 2020

Home Care hemtjänst söker en samordnare!

Home Care hemtjänst söker en samordnare!

11 september 2020