Pyrotek Scandinavia AB söker Kvalitetsadministratör.

Pyrotek Scandinavia AB söker Kvalitetsadministratör.

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
PYROTEK SCANDINAVIA AB är ett dotterbolag till Pyrotek - Inc med 3000 anställda globalt och med säte i USA. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför eldfasta material, eldfasta gjutna produkter och utrustningar, till främst aluminiumindustrin. Vi expanderar och har behov av nya kompetenta medarbetare som vill bidra till vår fortsatta framgång. Vi finns i natursköna Ed i Dalsland med bra kommunikationer och närhet till natur, kust och större städer.
För ytterligare information om företaget, www.pyrotek.com


Tjänstebeskrivning
Vi söker en Kvalitetsadministratör som tillsammans med oss vill utveckla vår verksamhet och säkerställa vår konkurrenskraft in i framtiden. Vi erbjuder en bred stimulerande tjänst i ett internationellt bolag med en långsiktig och stabil ägare i en framtidsbransch som är i tillväxt.
Tjänsten innebär i huvudsak att hantera och administrera vårt verksamhetssystem (Kvalité, Hälsa och Miljö). Största delen av arbetsuppgifterna är att hålla vårt verksamhetssystem uppdaterat, hantera och dokumentera våra interna och externa avvikelser, hantera och administrera Material Data Blad, samt att vara protokoll och möteskallande till våra ledningsmöten och SAM (Systematisk Arbets Miljö) möten.
Erfarenheter från ISO 9001 revisioner är ett krav. Kunskaper och erfarenheter med att ha jobbat i tillverkande företag med miljö och arbetsmiljöadministration är mycket meriterande.
Tjänsten ansvarar även för den obemannade receptionen genom att ta inkommande samtal och registrera besökare vid behov.
Tjänsten är direkt underställd produktionschefen.
Placeringsort är Dals-Ed med bra kommunikationer till bla Göteborg, Oslo, Uddevalla och Trollhättan med omnejd.

Kvalifikationer
Goda kunskaper om ISO System.
Goda kunskaper i Office paketet.
Erfarenhet av MPS system.
Goda kunskaper i engelska i tal & skrift.
B körkort

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Anders Kristiansen tel 0707-858647. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 2021-12-20. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Krav

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


15 mars 2024