Räddningstjänsten söker förvaltningschef till Fastighetsenheten

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900.

Regionen Storgöteborg är inne i ett expansivt skede och står inför stora framtida utmaningar och möjligheter. Nu söker vi en Förvaltningschef som vill driva och utveckla vår Fastighetsenhet på Tekniska avdelningen. Du kommer att finna en utmanande, utvecklande och stimulerande arbetsplats, där dialog och samverkan utgör grunden, och där stora möjligheter till egen påverkan finns.


Dina arbetsuppgifter

Tekniska avdelningen fungerar som konsult och serviceavdelning inom enheterna Fastighet, Service och Lokalvård, Verkstad, Brandmateriel, Teknik & Materiel, IT, Radio och larmenheten. Fastighetsenheten förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd som bland annat består av brandstationer, utbildningsanläggningar, skyddsrum och kontorslokaler. Huvuduppgiften är förvaltning, drift, underhåll och planering av fastighetstekniska åtgärder samt att utveckla Räddningstjänstens fastighetsbestånd i syfte att på ett ekonomiskt sätt optimera byggnaderna utifrån verksamhetens krav.

Som Förvaltningschef inom Fastighetsenheten ansvarar du direkt under avdelningschefen för att verksamheten drivs utifrån räddningstjänstens mål och följer regelbundet upp resultat för att uppnå bästa möjliga kvalitet och effektivitet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är delaktig i det strategiska arbetet med tekniska avdelningens kortsiktiga och långsiktiga utvecklingsfrågor. Du delar ett ansvar för hela avdelningens verksamhet och har fullt verksamhets- ekonomi- och personalansvar för nio medarbetare.


Din profil

Högskoleutbildning, eller motsvarande, inom byggnadsteknik och fastighetsförvaltning. Du har bred och lång erfarenhet inom området och har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor och har kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU).

För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel, handlingskraftig och strukturerad. Du tänker strategiskt och har en förmåga att se helheter och sammanhang. Som person är du positiv, prestigelös och lyhörd och motiveras av att uppnå goda resultat tillsammans med andra. Vidare är du affärsmässig och kundorienterad och har förmåga att skapa förtroende och goda relationer med dem du samarbetar med. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.
Är du den vi söker? Ansök snarast då urval görs löpande!
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid

Välkommen med din ansökan!


Om Newsec Competence

Newsec Competence erbjuder kompetensförsörjning till fastighetsrelaterade företag på den svenska marknaden. Vår vision är att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna, lyhörda och framtidsorienterade leverantör av kompetensförsörjning med en hög personlig service.

Övrig information

Räddningstjänsten erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete på en arbetsplats med god arbetsmiljö och god gemenskap. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.

Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samarbete med räddningstjänstens företagshälsovård. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.

I denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence. Har du frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Sanna Hagelin på 0708196833 alternativt sanna.hagelin@newsec.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Hagelin
0708196833
Nathalie Ahlbin
0708196834
Josefine Svensson
0708196834
Sanna Hagelin
0708196834
Josefine Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newsec Competence AB i Göteborg GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Lilla Bommen 5, GÖTEBORG
None

Postadress

Lilla Bommen 5
GÖTEBORG, 40429

Liknande jobb


27 oktober 2020

27 oktober 2020

27 oktober 2020

27 oktober 2020