Rådgivare till vårt Outboundteam

Rådgivare till vårt Outboundteam

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som rådgivare arbetar du med telefonen som främsta verktyg och hjälper människor till en bättre privatekonomi. Du arbetar både med utgående telefoni, där du kontaktar kunder för att hitta lösningar på deras ekonomiska situation, och tar emot inkommande samtal där du besvarar frågor rörande ärenden. Arbetet innebär även att svara på mail och följa upp/handlägga ärenden, exempelvis bestridanden och avbetalningsplaner.

Du ingår i ett team med åtta kollegor, som tillsammans med ett annat team, är kundernas främsta kontaktyta till Sileo. Det är ett roligt och givande arbete, men också utmanande då vi möter människor i utsatta situationer i livet. Inom teamet stöttar och hjälper vi varandra och vi har löpande dialoger om hur vi kan utveckla och förbättra verksamheten på olika sätt.

Arbetstiderna är 08.00-16.30 tre dagar i veckan och 11.30-20.00 två dagar i veckan. OB utgår utöver den vanliga månadslönen när du jobbar kväll.

Vem vi söker

Vi söker dig som är van vid och trivs med att arbeta med kundservice eller rådgivning via telefon och som vill hjälpa människor som har hamnat i ekonomiskt tuffa situationer. Då arbetet till stor del handlar om att lyssna in situationen för att sen kommunicera och presentera/argumentera för olika lösningar är det bra om du har tidigare erfarenhet från exempelvis telefonförsäljning eller liknande verksamhet.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och empatisk, samtidigt som du är lösningsinriktad och har förmåga att med tydlig struktur guida kunderna genom samtalen. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både muntligen och i skrift, på svenska såväl som på engelska. Behärskar du ytterligare språk är det meriterande.

Då utveckling och ständiga förbättringar är en del av vårt sätt att arbeta är det viktigt för oss att du är nyfiken och vill bidra på olika sätt, även utanför din specifika yrkesroll.

Om oss

Sileo Kapital är ett kreditservicebolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten. Vi tror stenhårt på devisen "laget för jaget" och söker efter kollegor som både vill utvecklas i sin yrkesroll och vara med och bygga ett fantastiskt företag.

Om oss

Vid frågor om tjänsten, varmt välkommen att kontakta Afshin Karimian - afshin.karimian@sileokapital.com. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sileo Kapital
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024

15 april 2024