Receptionist med administrativt ansvar till myndighet

Receptionist med administrativt ansvar till myndighet

Arbetsbeskrivning

Ett sinne för struktur blandat med en social personlighet är i detta uppdrag en vinnande kombination! Tjänsten är både varierande och utmanande då du kommer vara involverad i en stor kontorsflytt. Tror du att det är dig vi söker? Hör av dig till oss redan idag!  
Beskrivning
Vi är på jakt efter en flexibel receptionist som har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter – till vår kund, en myndighet i centrala Stockholm. I sommar ska myndigheten byta kontor och slå sig till ro i fina lokaler vid Solna Strand och behöver nu din hjälp!
Fram till att flytten äger rum kommer dina arbetsuppgifter variera stort. Du kommer ta emot externa så väl som interna besökare i myndighetens tillfälliga reception. Under pågående flytt kan det bli lite rörigt och du har här en viktig roll i att få besökare att känna sig välkomna och framför allt hjälpa de att hitta rätt. I administrativ väg kommer du vara behjälplig med att avveckla befintligt bibliotek. Med det följer uppgifter som att upprätta och skriva listor och förteckningar över materialet. Vissa dagar kan det även vara så att vaktmästarna på plats behöver din hjälp med att packa utrustning och andra kontorstillhörigheter och då hugger du så klart in på det.
Väl på plats i Solna är du receptionisten som har koll. Likt på tidigare kontor kommer du:  
·       Ta emot och välkomna besökare
·       Se till att det ser snyggt och prydligt ut i de allmänna utrymmena.
·       Hålla koll på om kaffe och kontorsmaterial behöver fyllas på.
·       Utföra diverse administrativa jobb
Vi söker sig som är serviceinriktad och brinner för att sprida glädje. Vi tror att du tycker om både administrativt arbete och trivs med att ha kontakt med människor. Dina styrkor ligger i ditt sinne för ordning och reda samt i din ansvarskänsla. Din prestigelöshet medför att du kan arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor. Vi ser gärna att du dessutom är en van användare av MS Office.
Blir du aktuell för den här tjänsten kommer en säkerhetsprövning att genomföras.
Visst låter det som ett roligt och varierat uppdrag? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
●      Gymnasium eller likvärdig utbildning
●      Tidigare arbetslivserfarenhet som receptionist  
●      Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör
●      Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
●      Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, efter genomförd säkerhetsprövning.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31573 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 21 mars 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024