Receptionist till enheten för nämnd- och ärendehantering

Receptionist till enheten för nämnd- och ärendehantering

Arbetsbeskrivning

Ref: 20211996

Arbetsuppgifter
Vi på enheten för nämnd- och ärendehantering söker en medarbetare till vår reception på Kungsgatan 13. Vi är tio medarbetare på enheten som är placerade under kommunikationsavdelningen. Enheten har det övergripande ansvaret för utredning av ärenden till hälsa-, vård- och omsorgsnämnden och ger stöd och service inom reception och kontorsvaktmästeri till medarbetare på Kungsgatan 13.

Som medarbetare i receptionen välkomnar du och tar emot besökare till Kungsgatan 13. Du hjälper medarbetare i huset med frågor om kontorsmaterial, posthantering, fakturor och passertaggar med mera. 

Du sorterar post och allmänna handlingar till medarbetare i huset samt sköter beställningar och fakturahantering. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom administration, offentlighets- och sekretesslagen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som adekvat.  

Du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, arbete i reception, kundservice eller med administration, exempelvis av registrering av allmänna handlingar eller fakturahantering.  

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift och grundläggande kunskaper i engelska i tal. 

För att lyckas med uppdraget krävs att du gillar att arbeta med människor och visar intresse och förståelse för andra. Du är lyhörd, flexibel, kommunikativ och uttrycker dig på ett korrekt och trevligt sätt. Du är stresstålig, noggrann och kan snabbt anpassa dig till olika situationer. Du har god förmåga att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du tar initiativ, är självgående och tycker om att ta ansvar.  

Du ger ett trevligt bemötande när du tar emot besökare, svarar i telefon och mejl samt hanterar diverse administrativa uppgifter effektivt. Du har integritet och visar det i dina handlingar genom att hantera känslig information på ett professionellt sätt.  

Du är också en van användare av Office-paketet och har en positiv inställning till digitala verktyg. Erfarenhet av registrering av allmänna handlingar i Platina och fakturahantering i Ekot är meriterande. 

Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Observera att vi i denna rekryteringsprocessen ersätter det personliga brevet med urvalsfrågor, detta för att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering. Dina svar blir därför en viktig del i vårt urvalsarbete.

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024