Redovisningsassistent, Ekonomienheten, Avesta

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns det betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi som Dalarnas största arbetsgivare är en viktig del av utvecklingen.

Tjänsten är placerad på redovisningsavdelningen i Avesta, som är en del av landstingets centrala ekonomienhet. Vi servar landstingets olika verksamheter med löpande redovisning såsom leverantörsfakturor, kundfakturering, bokföring och avstämningsarbete.

Arbetsbeskrivning

Arbetet innebär löpande bokföring, inklusive leverantörsfakturahandläggning, för landstingets fastighetsförvaltning.
Hantering av anläggningsregister ingår också i arbetsuppgifterna.

Krav:
Vi söker dig om har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerad redovisning, alternativt ekonomisk högskoleutbildning. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel och självständigt kan se utvecklingsområden inom redovisningsarbetet.

Erfarenhet från fastighetsområdet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta i grupp. Vidare är du noggrann och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar, agerar professionellt och har en positiv attityd.


Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med eventuell möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning. Ekonomienheten genomgår för närvarande en administrativ översyn, vilket innebär att organisation och arbetsuppgifter kan komma att förändras under anställningen.

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson

Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist

Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Dalarna
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Heltid. Allmän visstidsanställning 2016-09-01 tom 2017-01-31.
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

Personalenheten 79182 FALUN
None

Liknande jobb


6 oktober 2020

6 oktober 2020