Redovisningsassistent sökes till verksamhet i Uppsala

Redovisningsassistent sökes till verksamhet i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och fakturering? Sök tjänsten redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker nu en redovisningsassistent. Uppdraget börjar omgående, under oktober eller november, och pågår fram till september 2023. Tjänsten är på heltid, och möjlighet till delvis distansarbete finns. Placeringsort: Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

Kundens ekonomiavdelning består idag av sex personer där var och en har ett huvudsakligt ansvarsområde. I rollen som redovisningsassistent ansvarar du främst för fakturering och kundreskontra. Även arbete med leverantörsreskontra, löpande bokföring och övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning förekommer.
Kunden hanterar idag ca 25 000 st leverantörsfakturor per år där ekonomiavdelningen förkonterar, administrerar och betalar enligt fastställd attest- och delegationsordning.

Dina kvalifikationer

Som person är du positiv med förmåga att driva ditt arbete självständigt men du har även lätt att samarbeta med andra. Du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Ytterligare motiveras du av att arbeta i en verksamhet under ständig utveckling samt trivs med att jobba för ett effektivare arbetssätt samt digitalisering.

Krav för tjänsten:

- Relevant gymnasieutbildning
- Minst tre år erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God systemvana


Meriterande för tjänsten:

- Relevant eftergymnasial utbildning
- Tidigare ekonomisk erfarenhet från fastighetsbolag
- Erfarenhet av arbete i Hogia Fastighet Ekonomi


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2022

19 november 2022