Redovisningsekonom / Administratör

Redovisningsekonom / Administratör

Arbetsbeskrivning

Ekonomi & redovisningsansvarig hos Möbelmästarna Sverige AB
Om Företaget
Möbelmästarna är en kedja med inriktning på möbler för hemmiljö. Kedjan har funnits i över 30 år och har idag 23 st självstående butiker utspridda i hela Sverige. Vår vision är att vara det vi heter, Mästare på möbler. Vi erbjuder sedan slutet av 2019 våra kunder att köpa möbler även online. Vår ambition är att så mycket av de affärer som görs digitalt, ska tilldelas och hanteras av våra fysiska butiker. Vår styrka är att nå ut med marknadsföring i hela Sverige, då vi tillsammans får fördelar och mycket större räckvidd. Vårt största mål under 2023 är att växa med kedjan och nå ut ännu bredare till alla Sveriges hem. Vårt huvudkontor ligger i Malmbäck.
Om Tjänsten
Som ekonom hos Möbelmästarna blir du ansvarig för den löpande redovisningen för den centrala funktionen inom kedjan Möbelmästarna. Du har även en stöttande roll mot de butiker som arbetar i systemet och ansvarar för utveckling av funktioner och arbetssätt. Tjänsten innebär löneadministration och ansvar för betalningar som kommer via vår e-handel. Tjänsten innefattar även orderhantering och kundärenden via vår kundtjänst, både mot våra butiker och konsumenter genom e-handeln. Meriterande är om du har kunskaper inom tidigare kundtjänstarbete. Inom Möbelmästarna är det viktigt med kommunikation med såväl våra medlemsbutiker, som internt på huvudkontoret. Tjänsten är lagd vid vårt huvudkontor i Malmbäck. Vi lägger stor vikt vid hög datorvana, personlig tillämplighet och att du har en förståelse för service och hur arbetet i butiksledet fungerar. Möbelmästarna är inne i en utvecklingsfas, vilket ger dig möjlighet att växa med tjänsten. Butikerna är i olika stadie och möjlighet finns att vara med och utveckla deras rutiner och arbetssätt inom affärssystemet Pyramid.
Vem söker vi?
Vi tror att du är en person som är flexibel, framåtlutad och driven samt duktig på att hitta lösningar och gillar utmaningar. Det är viktigt att du är bra på att ta egna initiativ och arbeta självständigt, även om vi arbetar tätt tillsammans inom organisationen. Du är noggrann och bra på att sätta egna dead lines och leverera efter dessa mål. Möbelmästarna är en sammansvetsad organisation som arbetar nära butikerna och våra kunder. Det är viktigt att stötta upp där det behövs och kunden är alltid i fokus. Du är duktig på att kommunicera och dialogen är viktig med våra butiker, likväl som med våra kunder och leverantörer.
Arbetsbeskrivning
· Löpande bokföring och kundfakturering
· Löpande skattedeklarationer till Skatteverket
· Löpande avstämningar och månadsrapportering av resultat- och balansrapporter
· Leverantörsbetalningar
· Löneadministration och löneutbetalningar
· Periodisk sammanställning
· Förbereda för bokslut, årsredovisning en gång per kalenderår
· Rapportera och analysera kostnader
· Avstämning och uppföljning av inköp
· Administration av betalningar e-handel
· Kundtjänstarbete och orderadministration
Våra krav:
· 2-3 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom
· Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom företagsekonomi, handel & administration
· God kunskap inom MS Office och främst Excel
· Erfarenhet av arbete i affärssystem
· Tidigare arbete inom service, i butik eller genom kundtjänst
Meriterande:
· Tidigare arbete inom affärssystemet Pyramid
Vi erbjuder
Möbelmästarna erbjuder en resa där du har möjlighet att påverka vår och din egen framtid genom att ta kedjan till nästa nivå.
Placering & start
Malmbäck. Personlig tillämpning prioriteras. Tillsättning omgående. Vi hanterar urvalsprocessen löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka din ansökan till oss redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Möbelmästarna Sverige AB Malmbäck
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 15 maj 2023

Postadress

Fabriksgatan 24
Malmbäck, 57168

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024