OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig en roll med eget ansvar på ett stabilt och lönsamt företag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Arbeta självständigt med redovisningens alla delar, såsom löpande bokföring, redovisning/revision, ekonomiadministration, ekonomisk rapportering och reskontrabokföring. Avstämning och upprättande av månads- och årsbokslut. Budgetering och momsredovisning. Bistå revisor med att granska företagets redovisning och förvaltning.
Fakturering och kundkontakt. Inbetalningar, utbetalningar och registrering av leverantörsfakturor.
Hantera administrativa delar av HR-processerna som löneberedningsrutiner och löpande lönearbete. Hantera anställningsformer och tillämpning av arbetsrätt och avtal i löneberedning och löneformer. Sammanställa underlag för statistik, pensions- och försäkringsärenden. Riktlinjer och policys men också rådgivande och kan svara på frågor kring regelverk gällande t.ex anställnings- och pensionsfrågor. Redovisning av arbetsgivaravgifter och skatt.
Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter, protokollskrivning, arkivering. Arbeta med dokumentation, skapa processer och rutiner.
Vi ser gärna att:
Är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola och även dig med flera års relevant arbetslivserfarenhet av redovisningsrelaterat arbete.
Du är en van datoranvändare som har goda kunskaper i Officepaketet.
Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.
Är relationsskapande och resultatinriktad samt arbetar på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
Snabbt sätter dig in i nya arbetsuppgifter och system.
Besitter en god analytisk förmåga.
Merit: Du har arbetat med affärssystemet Pyramid Business Studio och Kontek Lön.
Vi tillämpar löpande rekrytering
Tillträdesdatum 1 december 2021.
Ansökan skickas till jobb@fdab.se