Redovisningsekonom sökes till världens största cateringföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du en duktig redovisningsekonom med några års dokumenterad erfarenhet och vill arbeta i en global koncern med kontor vid Arlanda flygplats? Har du aktuell kunskap om lagar och regler inom redovisning och skatt och trivs i en händelserik miljö men tighta deadlines? Då har vi på Adecco i Uppsala jobbet för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
I din roll som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att arbeta med allmänna bokföringsuppgifter, i huvudsak relaterade till månadsbokslut, avstämning och dokumentation av konton i balansräkningen. Tät dialog sker med kontoren i Riga och Krakow. I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå:

• Stötta i den årliga finansiella rapporteringsprocessen med avstämningar av konton och underlag.
• Stötta i processen med att stänga kontona för de svenska, danska och norska enheter på månads- och årsbasis.
• Stötta och vägleda inom funktionerna (AP och fakturering) arbeta med mindre komplicerade redovisningsfrågor och avstämningar.
• Allokering av månadslöner, förbereda, skicka och betala skattedeklarationer till skattemyndigheten.
• Allokering av pensioner från pensionsföretag (Collectum, FORA etc).
• Sammanställa löneperiodiseringar mot underlag från HR.
• Månadsrapportera momsdeklarationer, samt betalning av dessa till skattemyndigheten.
• Avstämning och redovisning av anläggningstillgångar.
• Avstämning av tillgångar under uppbyggnad.
• IC redovisning, uppföljning och kontroll av inkommande fakturor.
• Månatliga valuta värdering av AP och AR, redovisning och avstämning, uppföljning och kontroll av belopp och upplupna kostnader.
• Vid månadens slut:
- Lägga upp journalposter relaterade till månadens slut, det vill säga, parkerade fakturor, OOE, signing bonus, SJ, KPI, upplupna kostnader etc.
- Avstämning och redovisning av GM / FM-konto, pris- och kvantitetsskillnader, clearing / matchning av öppna order. Avstämning mot AP.
• Stötta Corporate Tresuary i bankrelaterade frågor (inkommande / utgående betalningar).
• Stötta i ad hoc-förfrågningar från ledningen.
• Stötta den lokala redovisningschefen, controllers och ekonomidirektören i övervakning av finansiella mål.
• Stötta och vägleda personalen ute i verksamheten i ekonomiska frågor med mera.

Vem trivs här?
Du som har en har en examen inom redovisning och har minst två till fyra års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i ett internationellt eller börsnoterat företag. Har du gedigen kunskap om svensk redovisningspolicy såväl som av redovisningsprinciper och förordningar samt kunnande inom skattedeklaration kommer du ha lätt att komma in i dina arbetsuppgifter. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, muntligen och skriftligen och du är en van Excel användare. Du tycker om att arbeta självstädigt och är stresstålig samt levererar alltid med högsta kvalitet på utsatt tid och är mycket noggrann i ditt arbete!

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är en direktrekrytering till kund på heltid med start omgående och sträcker sig i första hand 1 år framöver med goda möjligheter till fast anställning.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10 alternativt kandidatsupport@adecco.se.

Har du frågor gällande tjänster så går det bra att kontakta rekryteringsansvarig Arda Kurdoglu på arda.kurdoglu@adecco.se.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


30 oktober 2020

Redovisningsekonom

30 oktober 2020