Redovisningsekonom till en av Europas ledande privata vårdkoncerner

Redovisningsekonom till en av Europas ledande privata vårdkoncerner

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ekonom som gillar att jobba med varierande uppgifter i en händelserik miljö? Vill du vara med och göra skillnad i en betydelsefull verksamhet under ett förändringsskede? Då har vi ett intressant uppdrag till dig som redovisningsekonom.

Uppdraget startar omgående och förväntas pågå minst till årsskiftet. Kontoret ligger centralt i Stockholm.

Om jobbet
Som redovisningsekonom ingår du i ett team på 9 personer, varav 5 personer ingår i reskontragruppen. I rollen kommer du att avlasta redovisningschefen med redovisningsuppgifter samt gå in som Teamleader för reskontrateamet där du fördelar arbetsuppgifter och stöttar vid behov. Parallellt kommer du även att jobba med digitalisering och effektivisering av reskontraflödets processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Leda reskontrateamet i sitt dagliga arbete
- Stötta teamet operativt vid behov med kund och leverantörsreskontrauppgifter
- In- och utbetalningar samt avstämning av bank
- Registrera och utrangera anläggningar samt boka avskrivningar
- Hantera frågor i en gemensam ekonomibrevlåda, internt ärendehanteringssystem samt svara på telefonsamtal
- Avstämningar
- Utveckla och digitalisera flöden kopplade till ovan arbetsuppgifter
- Bistå med ekonomisk information till verksamheten
- Löpande redovisning
- Bokslutsrelaterade uppgifter


Tjänsten innebär mycket interna kontakter med kollegor samt externa kontakter med leverantörer och kunder.

Din bakgrund och erfarenhet
Du har en akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Det är viktigt att du förstår hela ekonomiska flödet. Du ska tidigare ha jobbat med leverantörs och kundreskontra samt varit behjälplig vid bokslut på ett större bolag. Har du tidigare jobbat som Teamleader för en reskontragrupp är det starkt meriterande. Har du även erfarenhet av Agresso och digitaliseringsprocesser är det ett stort plus. Vi förutsätter att du har god IT och systemvana samt talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du noggrann och ansvarsfull med vana att jobba strukturerat mot deadlines. Du är självgående, uthållig och flexibel samt har lätt för att samarbeta med andra. Då rollen är bred är det viktigt att du är prestigelös och kan rycka in där det behövs. Det är positivt om du gillar att utveckla andra genom att dela din kunskap på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt. Vi ser gärna att du har ett starkt intresse för digitalisering och utveckling samt gillar att bidra till ständig förbättring.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-06-16.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2021
  • Ansök senast: 8 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


25 september 2021

Redovisningsekonom till Avis Budget Group

Redovisningsekonom till Avis Budget Group

24 september 2021

24 september 2021