OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi lever i extraordinära tider! Teknik, samhälle, arbetsmarknaden – alla utvecklas de med rasande hastighet och öppnar upp för tidigare oanade möjligheter. Medan innovation driver arbetsmarknaden framåt ännu snabbare kvarstår frågan för många av oss:
Hur kan jag hitta ett jobb som fungerar för mig?
Människan står i centrum i allt vi gör:
Att arbeta på Randstad skiljer sig från att arbeta i andra organisationer.
På Randstad står människan i centrum för allt vi gör; Detta gäller för våra kunder, våra kandidater, våra anställda och vårt sätt att se på samhället i stort. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknik, stödjer vi människor och organisationer i att nå och förverkliga sin fulla potential. Vi kallar det #human forward.
Rollbeskrivning:
Som Redovisningsekonom hos oss har du tillsammans med dina kollegor ansvar för Randstad Sveriges redovisning och vår rapportering till moderbolaget i Nederländerna.
Hos oss innebär det att du ansvarar för att redovisningen följer Svenska regelverk och
standarder, koncerninterna riktlinjer och policys och deadlines från Randstad Holding.
I dagsläget består den Svenska organisationen av 5 bolag och du ingår i ett kompetent och kunnigt redovisningsteam på 4 personer.
Ansvarsområden
Du ansvarar bland annat för:
• Löpande redovisning, avstämningar, bokslut, skatteberäkningar och rapportering i vårt koncernsystem Tagetik. Vidare säkerställer du att bokslutsprocessen är väl definierad och genomförs enligt våra processer och koncernpolicies.
• Säkerställa att redovisningen följer Randstad financial manual och har kontakt med Randstad holding i dessa frågor. Du samordnar också kontakter såväl internt (med controllers, Payroll m fl.) som externt (med revisorer, skatteverket m fl.).
• Att årsredovisningar och inkomstdeklarationer rapporteras i koncernsystemet.
Arbetstider
Som redovisningsekonom är du placerad på Randstads nybyggda huvudkontor i Solna.
Rollen är en heltidstjänst som löper tillsvidare och som inleds med sex månaders provanställning.
Kvalifikationer
Kunskap och erfarenhet:
• Tjänsten kräver ekonomisk examen på universitetsnivå och flera års relevant erfarenhet inom redovisning, bokslutsarbete, årsredovisningar och internationell rapportering i ett större bolag.
• Kunskap inom koncernredovisning är meriterande.
• Personen vi ser framför oss har erfarenhet av K3 och IFRS samt är van att arbeta med bryggbokningar där emellan.
• Du har också erfarenhet från skatteberäkningar.
• Du är systemintresserad och har erfarenhet från bolag med stora flöden där man arbetar i olika system, automatiserade bokningar och stora datamängder.
• Du har mycket goda kunskaper i Excel.
• Då vi jobbar i en global koncern förutsätter tjänsten att du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
• Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull och har ett gott sinne för detaljer.
• Vidare har du förmågan att ta ett steg tillbaka, se helheten, reflektera och sätta saker i ett större sammanhang – du har alltså ett holistiskt perspektiv.
• Då du har ett stort antal kontaktpunkter både intern och externt ser vi också att du är social, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Dessutom är du en utpräglad lagspelare.
• Vi ser också att du drivs av utvecklingsprojekt och förbättringsarbete, söker efter effektiva lösningar samtidigt som kvalitet och säkerhet upprätthålls och gärna sätter dig in i komplexa frågeställningar där du aktivt söker efter lösningar.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2020-09-30.
Notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Susanne Söderman, Director Financial Management via: susanne.soderman@randstad.se
För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till Angelica Gusafsson, HR Talent partner via: angelica.gustafsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044