Redovisningsekonom till Reach Service Center

Redovisningsekonom till Reach Service Center

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och noggrann redovisningsekonom till Reach Service Center.  
Tjänsten passar dig som har bra siffersinne, van vid självständigt arbete och brinner för att hjälpa kunder med det mesta inom ekonomi.  

Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan. 

Reach Service Center erbjuder flexibla ekonomitjänster för små och mellanstora företag. Med ekonomin i trygga händer kan du i lugn och ro fokusera på att driva ditt företag. Reach Service Center grundades 2014 och är en medelstor redovisningsbyrå i Jönköping. Vi hjälper alla typer av företag med allt från löner, redovisning, löpande bokföring, årsbokslut och årsredovisningar. Idag är det 10 glada och kompetenta medarbetare som nu väntar på nästa kollega. 

Arbetsuppgifter

Som redovisningskonsult kommer du att ha helhetsansvar för ett par bolag och sköta hela ekonomiprocessen ; allt från kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, fakturering, avstämningar, skatt, moms, bokslut, årsbokslut och mycket mer. Vi jobbar med alla olika typer av företag så din vardag kommer att bli varierad, med arbete i både större och mindre företag. I denna roll är det ett krav med erfarenhet av upprättande av månadsbokslut med bolag. Då flera medarbetare inom byrån arbetar med bolag inom samma koncern så finns väl dokumenterade och beprövade instruktioner och processer. 

Reach erbjuder dig en öppen och familjär kultur som gör att du kommer att trivas bra. Reach är en förhållandevis liten byrå, vilket kommer att innebära mycket frihet under ansvar. Man tillämpar flexibilitet i arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån såväl som  trevliga kollegor och kollektivavtalade pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag och trevliga personalaktiviteter löpande under året.


Egenskaper Erfarenheter

Vi söker dig som har jobbat med redovisning under ett par års tid, och gärna en eftergymnasial ekonomiutbildning i grunden. Goda kunskaper i Excel och övriga Office-program är positivt då mycket av arbetet sker i dessa program. 
Som person är du samarbetsinriktad, noggrann och lösningsorienterad. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Att arbeta självständigt och strukturerat är goda egenskaper, likväl en stor portion ansvarstagande och driv. 

Du har stort intresse för och goda kunskaper inom bokföring och redovisning och du är redo för nästa utmaning. 

Låter detta intressant? Tveka inte med din ansökan. 
För frågor och liknande, ta en kontakt med Maria Möller på maria.moller@reachservicecenter.se alternativt 0734 - 144500

I denna rekrytering samarbetar Reach Service Center med OnePartnerGroup. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Reach Service Center
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024