OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tagit examen och har cirka ett års erfarenhet av att arbeta med blandade arbetsuppgifter inom ekonomi? Här finns en spännande möjlighet för dig att ta dig an en bred roll i ett växande företag i framkant inom sin bransch. Starten för uppdraget är den 1 februari, så tveka inte att skicka in din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett scale-up företag inom insure-tech. De har under sina tio verksamma år förändrat hur försäkringsbolag arbetar med skadehandläggning genom att skapa en större trygghet med hjälp av oberoende experter för rådgivning i försäkringsärenden. Företaget befinner sig i framkanten av sin bransch och har höga ambitioner även för kommande år. De består idag av ett 20-tal anställda i åldrar mellan 30–63 år, varav majoriteten sitter på kontoret i Sverige.
Ekonomifunktionen består idag av CFO, som går på föräldraledighet i februari, och en student som arbetar två dagar i veckan. I rollen kommer du att rapportera till t.f. CFO/COO.
Detta är ett uppdrag på sex månader för att täcka en föräldraledighet, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Uppdraget kommer att påbörjas med en introduktion och arbetet kommer initialt att ske digitalt.
Du erbjuds
* En meriterande roll där du axlar ett stort ansvar
* Möjligheten att få in en fot i en spännande bransch som fortsätter växa
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med varierade uppgifter kopplat till ekonomi, många processer är redan idag automatiserade, men en viss handpåläggning kan behövas. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
* Arbete med leverantörreskontra
* Utläggshantering
* Kontoavstämningar
* Månadsbokslut
* Moms- och skattedeklarationer
* Löner
VI SÖKER DIG SOM
* Har cirka ett års erfarenhet och känner dig bekväm med liknande arbetsuppgifter
* Har avslutat dina eftergymnasiala studier inom ekonomi
* Har goda kunskaper i Excel
* Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift, detta då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
* Är tillgänglig att börja arbeta den 1 februari
Det anses meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av att arbeta i Navision. Det anses även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bokslut.
Som person är du:
* Självgående
* Flexibel
* Noggrann
För denna roll är det även viktigt att du har en prestigelös inställning, och stor vikt kommer att läggas på personligheten i denna process.
Övrig information
* Start: 1 februari
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Hötorget/Digitalt
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231