Redovisningsekonom till tillverkningsindustrin

Redovisningsekonom till tillverkningsindustrin

Arbetsbeskrivning

Söker du nästa utmaning som redovisningsekonom? Har du några års erfarenhet inom området? Är du driven och vill arbeta i en internationell organisation? Då har vi tjänsten för dig! Välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en erfaren redovisningsekonom och för rätt person kan konsultuppdraget övergå till en anställning hos kunden. I rollen får man antingen supporta ett av bolagen som de transfererat eller deltaga i transfereringen av redovisningsaktiviteter från något av våra grannländer. I rollen arbetar man nära företagets Chief Accountant eller eventuellt som support inom en viss process, där man i så fall arbetar med flera företag.

I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Ansvarig för Accounts Receibable
• Övervaka processen för inkommande betalningar och supportera i collection processen
• Rapportera bad debt och ev. write off
• Supportera businessen inom Sundry invoice processen
• Ev supportera inom masterdata för interna kunder
• Utföra analyser inom AR processerna
• Utföra bokslutsrelaterade uppgifter inom AR
• Supportera Accountant, Sales, Controllers med AR relaterade frågor

Din bakgrund

För att trivas och prestera väl i den här rollen har du en universitetsutbildning som civilekonom eller motsvarande, gärna med inriktning mot redovisning, finansiering och beskattning. Du har ca fem års relevant arbetslivserfarenhet samt ett stort intresse för redovisningsfrågor. Har du erfarenhet av att arbeta i ett producerande bolag är det meriterande.

Vidare har du goda kunskaper i engelska och svenska både muntligt och skriftligt. Vi ser att du har goda eller mycket goda kunskaper i Excel. Meriterande är om du tidigare har arbetat i SAP och Masterpiece.

Personliga egenskaper

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt har ett öga för siffror och struktur. I ditt arbetssätt är du mycket analytisk, noggrann och pålitlig. Vidare har du integritet, är självständig samtidigt som du har god samarbetsförmåga och är villig att ta ansvar. Rollen ställer krav på att du är kommunikativ och en lagspelare.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande så skicka in din ansökan idagForma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Ekonomiassistent på deltid

Ekonomiassistent på deltid

2 september 2021

2 september 2021

Affärsinriktad Redovisningsekonom

Affärsinriktad Redovisningsekonom

2 september 2021