Regionchef LSS till Olivia Omsorg – en del av Team Olivia!

Regionchef LSS till Olivia Omsorg – en del av Team Olivia!

Arbetsbeskrivning

Vill du ta ansvar för en verksamhet i ett ledande omsorgsföretag med en decentraliserad affärsmodell och entreprenörsanda? Team Olivia söker nu en regionchef LSS till Olivia Omsorg. Uppdraget innebär att leda en spännande resa med stort handlingsutrymme nära kunden i en verksamhet som gör skillnad!

Om tjänsten
Inom affärsområdet ”Individ & familj samt LSS boenden” på Team Olivia ingår verksamheter som bedriver omsorgsboende enligt LSS, HVB och behandling samt skolor med särskilt stöd. Gemensamt är att de hjälper människor som på olika sätt befinner sig i utsatta situationer.
Aktuellt marknadsområde omsatte 2019 cirka 240 mkr. Tjänsten som Regionchef LSS på Olivia Omsorg är ny och du rapporterar direkt till Marknadsområdeschef samt ingår i marknadsområdets ledningsgrupp. Du som regionchef kommer vara ansvarig för verksamheter i Mellansverige med en total omsättning på cirka 125 mkr.

Uppdraget som regionchef innebär stor frihet att utveckla regionen i ett lönsamt marknadsområde med stora förutsättningar att växa. Du har ett övergripande ansvar för cirka 12 – 20 enheter inom LSS. Du är har en aktiv roll i utveckling och tillväxt i regionen.
Som regionchef har du fullständigt ansvar för att bedriva utvecklings- och förändringsarbete i syfte att bygga tillväxt och skapa hög affärsmässighet, produktivitet och lönsamhet. Vidare säkerställer du att hög formell- och upplevd kvalitet uppfylls samt bidrar till kvalitetsutveckling i regionen och marknadsområdet.

Du har omsättnings- och resultatansvar för regionen samt personalansvar. Du leder och utvecklar verksamhetscheferna och din ledningsgrupp och kommer också att aktivt delta i det strategiska försäljningsarbetet. Vidare ansvarar regionchefen för rekryteringsarbetet och säkerställer personalförsörjning och kompetens inom regionen.

Placeringsort är Stockholm eller Uppsala.


Vem är du?
Vi söker dig som har dokumenterad god ledarförmåga att leda chefer i förändring med påvisat gott resultat. Du har arbetat som ledare i minst 7 år och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom omsorgsverksamheter med inriktning på LSS och/eller SoL. Du har erfarenhet av arbete i privat sektor och i en personalintensiv verksamhet samt dokumenterad erfarenhet av budgetarbete, ekonomisk analys samt HR-arbete. Vidare har du erfarenhet av entreprenad och/eller egen regi, anbud och affärsutveckling och det är meriterande om du arbetat mot offentlig sektor samt i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt.

För att skapa framgång i rollen ser vi att du har en god samarbetsförmåga där en av dina styrkor som ledare är att skapa engagemang och delaktighet. Du är kommunikativ och lyhörd samt tydliggör förväntningar och ser till att skapa förutsättningar för att dessa uppnås. Du är en ledare som drivs av att göra skillnad i kombination med ett affärsdriv och förmåga att driva strategiska frågor. Vi ser att du är mål- och resultatorienterad med en vilja och kapacitet att leda i förändring och tillväxt med högt tempo. Du driver självständigt nya initiativ inom och utanför ramarna i ditt arbete och hittar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar när problem uppstår.

Till den här tjänsten söker vi dig som har relevant akademisk utbildning.

Om verksamheten
Denna tjänst är på Olivia Omsorg, ett av tre bolag som är grundat av Team Olivia. Bolaget har idag cirka 30 verksamheter i Stockholm, Uppsala, Gävle, Enköping och på Gotland. Bolaget har både grupp- och servicebostäder för barn och vuxna samt daglig verksamhet.

Team Olivia grundades 2001 och har sedan dess utvecklats till ett ledande omsorgsföretag i Sverige, Danmark och Norge. Team Olivia finns etablerade med ett 50-tal bolag under lokala varumärken på drygt 200 verksamhetsställen i Sverige, Danmark och Norge. Tillsammans sysselsätter koncernen nästan 13 000 medarbetare, vilket motsvarar cirka 7 800 heltidsanställda.

Utgångspunkten för verksamheten är att omsorgsbesluten ska fattas nära individen utifrån kunskap om deras behov och situation. Team Olivia har därför valt en decentraliserad affärsmodell. Team Olivias styrka ligger i att kombinera det lilla företagets flexibilitet, lokalt entreprenörskap, engagerade medarbetare och närhet med det stora företagets resurser, nätverk och finansiella stabilitet.



Denna rekrytering utförs av Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av högre chefer och styrelser. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Kredell Isaxon
070-797 77 78
Andrea Bergkvist
073-944 50 75
Ola Nilsson
0708-928 911
Maria Eriksson
073 944 5095
Karl Engström
0720781867
Lena Kredell Isaxon

Maria Eriksson

Rickard Thorgren

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Executive Search AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 14 januari 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Förvaltningschef Omsorg – Sandvikens kommun

Förvaltningschef Omsorg – Sandvikens kommun

20 oktober 2021

15 oktober 2021

Biträdande verksamhetschef

Biträdande verksamhetschef

15 oktober 2021