Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Miljö- och bygglovsförvaltningens övergripande uppdrag är att ansvara för myndighetsutövningen inom bygglov, lantmäteri och miljötillsyn samt att ge invånarna en effektiv och rättssäker service. Förvaltningen ansvarar även för driften av gator, vägar, parker och naturområden i kommunen. Vi är en spännande mix av människor med olika bakgrund, kompetenser och erfarenheter från olika branscher. Välkommen till en arbetsplats som bjuder in till intressanta utbyten och möten!

Befattningen är placerad på kansli- och utvecklingsenheten som är en del av den administrativa avdelningen, staben. Stabens uppdrag är att stötta förvaltningens avdelningar genom att planera, driva och utveckla förvaltningens övergripande processer. Målet är att bidra till en förvaltning i framkant genom att arbeta effektivt, professionellt och serviceinriktat. Som registrator kommer du att arbeta nära övriga registratorer och nämndsekreterare


-

Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för registraturen på en av våra avdelningar. Du arbetar med att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Du ger service och stöd inom ditt expertområde till både verksamheten och allmänheten.
I ditt uppdrag ingår postöppning, registrering, diarieföring och arkivering av handlingar, bevakning av ärenden och expediering av beslut. Du ser till att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och du lämnar ut allmänna handlingar på begäran.

Din profil
Vi söker dig med registratorsutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdigt och som har erfarenhet av att arbeta som registrator. Meriterande är utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av registratorsarbete i kommunal verksamhet.
Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr ärende- och dokumenthantering inom offentlig förvaltning. Du ska ha god datorvana och erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem som t.ex. W3D3, Bygg-R och Castor. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift. Du vågar fråga och är saklig i din kommunikation.
För att lyckas i ditt arbete som registrator är du ansvarstagande, självständig, strukturerad och noggrann. Eftersom du samverkar med och bistår dina kollegor i organisationen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Det är en självklarhet för dig att vara hjälpsam såväl internt som externt.

För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön

Liknande jobb


Dokumenthandläggare vid registraturen

Dokumenthandläggare vid registraturen

2 juli 2020

30 juni 2020