Registrator, Lilla Edets kommun

Registrator, Lilla Edets kommun

Arbetsbeskrivning

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas. 

I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter. 




Välkommen till administrativa avdelningen till en tjänst som ger dig en fantastisk inblick i den kommunala organisationen.

På avdelningen arbetar två nämndsamordnare, en kommunarkivarie och en administrativ chef. Förutom att hantera inkommande post till kommunen sköter avdelningen bland annat nämndadministrationen för kommunens samtliga politiska instanser. Under valår har avdelningen även ansvar för administrationen kring genomförande av val.

Arbetsuppgifter
Lilla Edets kommun söker en registrator som gillar att arbeta med diarieföring och ha många kontakter såväl internt som externt. Du arbetar i en händelserik miljö, ofta i ett högt tempo. Som registrator har du både administrativa och verksamhetsstödjande arbetsuppgifter.

Du kommer arbeta med registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut och utlämnande av allmänna handlingar.  Du ger stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering.

Vi arbetar främst i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution men du kommer även vara systemadministratör för kommunens förtroendemannaregister Troman, hantera scheman i vårt personalsystem samt fakturor i ekonomisystemet. Utöver det kan andra arbetsuppgifter på avdelningen förekomma, t ex en del arbete med GDPR och stöd till nämndsamordnarna vid hantering av iPads till de förtroendevalda. Vi står också inför att införa ett e-arkiv där du kan få en roll.

Kvalifikationer
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning, annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som har stort intresse för hanteringen av allmänna handlingar. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är meriterande om du har arbetat som registrator inom offentlig förvaltning. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du arbetar obehindrat med Office-paketet. Om du arbetat i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution är även det meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig och har generellt god administrativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid att du är lösningsfokuserad, klarar av att ta egna initiativ, har förmåga att arbeta både självständigt och med andra samt har en pedagogisk förmåga att lära ut. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan snabbt överblicka skriftlig information för att göra en bedömning av innehållet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har egenskaper som passar in i gruppen.

Villkor
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten är säkerhetsklassad.

Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024