Registrator på deltid till myndighet i Stockholm

Registrator på deltid till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en registrator på deltid (50 %) för uppdrag på en myndighet i centrala Stockholm. I det här givande uppdraget kommer du arbeta med flertalet registratorsuppgifter, bland annat daglig postöppning, diarieföring, utlämning av handling samt besvarande av frågor från myndighet/allmänheten. Du kommer arbeta på en viktig specialistmyndighet som arbetar med att minska brottslighet samt öka trygghet och demokrati i samhället. Till det här uppdraget söker vi dig som har en avklarad registratorsutbildning (eller motsvarande) alternativt minst 1års arbetslivserfarenhet som registrator inom offentlig sektor. Vi vill även att du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem samt kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Här kommer du arbeta tillsammans med myndighetens registrator och arkivarie med givande registratorsuppgifter. Som registrator kommer du att arbeta med daglig postöppning, registrering av handlingar i det administrativa diariet och besvara telefonförfrågningar från allmänheten, exempelvis vid begäran om utlämnande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. I arbetet ingår även att samarbeta med myndighetens arkivfunktion, främst i diarieförings- och arkivfrågor. I rollen har du även kontakter med andra medarbetare i myndigheten för att ge stöd i registratorsfrågor. Du kommer ha en viktig roll på myndigheten där ditt arbete bidrar till att den dagliga verksamheten kan fortgå.


Exempel på arbetsuppgifter:
Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering.
Kontakter med allmänhet och anställda vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen.
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden. 


Arbetstider
Deltid (50 %), med start i augusti och en uppdragslängd på cirka 6 månader. Om möjligt vill vi gärna att du arbetar heltid (100%) under augusti månad. Arbetstider är vardagar och kontorstid. 

Kvalifikationer
Här behöver du:
Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning alternativt minst 1års arbetslivserfarenhet som registrator inom offentlig sektor. 
Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Platina, Public360, W3D3 eller Visual arkiv m.fl.) samt goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar.  

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-07-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emelie Cedergren, junior konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Registrator

Registrator

3 augusti 2020

Registrator till vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka

Registrator till vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka

31 juli 2020

30 juli 2020

Vi söker en driven provkoordinator till Luleå

29 juli 2020