Registrator till mindre kund inom offentlig sektor i Solna

Registrator till mindre kund inom offentlig sektor i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du med struktur, ordning och reda liksom är nyfiken på ett bolag inom offentlig sektor? Vi på Randstad har nu ett spännande och utvecklande uppdrag hos just en sådan kund. Här tillhandahåller man tjänster för omkring 100 000 boende i Stockholms norra expansiva del. I korridorerna stöter du kanske på ett 80-tal kolleger (men många kommer troligtvis att jobba på sina hemmakontor under rådande situation). Nu söker de, och vi, dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator. Vi söker dig som känner dig trygg i din roll som registrator och som kan sätta upp nya riktlinjer för hur man arbetar med ärenden och allmänna handlingar. Låter det här som en roll för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Kanske ses vi inom kort för en digital kopp kaffe?


Som en av de största leverantörerna av bemanningstjänster och rekrytering till offentlig sektor har du goda möjligheter till fortsatt karriärutveckling hos Randstad även efter genomfört uppdrag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som registrator hos en mindre organisation får du en god insyn i hela verksamhet. Utöver dina arbetsuppgifter innebär detta att du får god möjlighet att påverka hur organisationen arbetar med arkivering och diarieföring – här kommer alla dina synpunkter ses som extra värdefulla! Hos vår kund har man en trevlig arbetsmiljö där man alltid ställer upp för varandra och har en god laganda. 
 
 Som registrator kommer du att; 


Hantera post, diarieföring och arkivering.
Ta fram och vara delaktig i att utforma en ny/modern process för hur man ska arbeta med arkivering och diarieföring, helt enkelt strukturera och ta fram ett arbetssätt som håller över tid. 
Övriga administrativa uppgifter kan tillkomma.


Arbetstider
Kontorsarbetstider mellan 8-17, flexibel sysselsättningsgrad 50 – 100% (vad passar dig bäst?) och uppdragslängd mellan 3-6 månader.

Kvalifikationer
Här behöver du; 


Minst 3 års erfarenhet som registrator
Kunskap i gällande lagar och förordningar (som styr offentlig verksamhet, registratorns funktion och ansvar). 
Erfarenhet av att registrera i ett digitalt system.
Pedagogisk förmåga och god svenska i såväl tal som skrift

För oss är det viktigt med personlig lämplighet. I rollen som registrator behöver du vara strukturerad till din natur och ha ett serviceorienterat förhållningssätt. Här tror vi också att du drar fördel av att ha en god projektledningsförmåga liksom en pedagogisk ådra. Vidare har du en god samarbetsförmåga, ett högt engagemang och en positiv inställning till ditt arbete.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020-11-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 13 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Registrator

Registrator

12 februari 2021

Registrator

Registrator

12 februari 2021

Administratör

Administratör

8 februari 2021