Registrator till myndighet – långt uppdrag!

Registrator till myndighet – långt uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vad sägs om att arbeta på en välkänd myndighet med avancerad administration? Vår kund söker nu en erfaren registrator med sinne för ordning och reda, kunskaper inom elektroniska ärendehanteringssystem samt kännedom om lagar gällande offentliga handlingar. Läs vidare om detta är tjänsten som du letat efter!
Om tjänsten
Perido söker för kunds räkning en erfaren registrator. Inledningsvis kommer du hålla till på myndighetens kontor i centrala Stockholm. Under året kommer en kontorsflytt, till naturfina områden vida Solna Strand, att ske och det är där ditt nya kontor sedan kommer vara.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som registrator kommer du att:
Sköta diarieföring av in- och utkommande handlingar
Föra statisk över pågående och avslutade ärenden
Agera stöd till myndigheten gällande arkivering och utlåning av handlingar
Hantera inkommande post

Utöver detta kommer du även vara involverad i kontorsflytten och stötta upp inom de områden där det behövs.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som registrator vet du verkligen vad ordning och reda innebär. Du har goda kunskaper i hur ett arkiv är uppbyggt och hur det ska hanteras för att följa lagar om offentlighet och sekretess. Med en fallenhet för administrativt arbete tar du själv initiativ och hugger tag i de arbetsuppgifter som behöver göras. Här behövs en person som kan den digitala världen och är lättlärd. Du tycker att offentlig sektor är ett spännande område och om du är social, öppen och lättsam kommer du att passa väl in på den här arbetsplatsen!
Låter det här som nästa uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Registratorsutbildning på högskolenivå
Minst tre års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om diarieföringssystem (exempelvis Diabas, W3D3 eller Visual Arkiv med flera)
Kännedom om relevanta lagar som rör offentlig handling
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-06-15 med chans till förlängning. Tillträde 2020-06-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31643 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Registrator

Registrator

26 oktober 2020

Registrator Vallentuna kommun

Registrator Vallentuna kommun

23 oktober 2020