Registrator till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en registrator för konsultuppdrag på en statlig myndighet i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas starta 15 december och pågå 3 månader med möjlighet till förlängning.


Beskrivning:
Som registrator på denna myndighet arbetar du med daglig postöppning, registrering, diarieföring i ärendehanteringssystemet iipax och expediering. Du kommer vara ett stöd för myndighetens anställda i ärendehanteringssystemet. Du kommer ta fram information om pågående och avslutade ärenden. Ansvara för myndighetens officiella e-postlåda. Ha kontakt med allmänheten vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. Sköta posthanteringen. Vid behov kommer du vara behjälplig med elektronisk fakturahantering i Visma Proceedo, dvs. granska och kontera inkommande fakturor, ha kontakt med Statens servicecenter och vara ett stöd till myndighetens anställda i fakturahanteringssystemet



Kvalifikationer:
Det krävs att du har:

Gymnasieutbildning
Tre års erfarenhet av arbete som registrator i offentlig verksamhet.

God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet.
God kännedom om registratorns funktion och ansvar.
Mycket goda kunskaper i svenska.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
God administrativ förmåga.
Erfarenhet av självständigt administrativt arbete.
God samarbetsförmåga.
God organisationsförmåga.
Att du är serviceinriktad och noggrann.

 

Mriterande:
Eftergymnasial utbildning, t.ex. registratorsutbildning eller arkivvetenskap på högskolenivå alternativt annan, för arbetet, relevant utbildning)
Erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystemet iipax.
Erfarenhet av att ha arbetat med elektronisk fakturahantering (hantera inkommande fakturor, granska och kontera) i Visma Proceedo.
Erfarenhet av arkivarbete.

Anställningsform
Visstid

Sysselsättningsgrad
Heltid


Arbetstid och lön
Dagtid, fast lön

Övrig information 
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Ansökan görs via kornbodens hemsida: www.kornboden.se 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 november 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024