Reklamationshandläggare sökes till ledande industriföretag i Uppsala

Reklamationshandläggare sökes till ledande industriföretag i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som reklamationshandläggare ansvarar du för att hantera reklamationer från att de kommer in via telefon eller mejl och sedan genom hela processen. Kunderna är det viktigaste som finns och även om det rör sig om en reklamation ska kunden och ärendet hanteras på bästa sätt med största professionalism. Du kommer att ha ett stort ansvar och måste kunna sätta dig in i varje ärende, utreda och sedan göra korrekta bedömningar om hur varje situation ska hanteras. Du och ditt team har kontinuerlig kontakt med kund, produktion, transportörer och medarbetare i hela kundservice- och säljorganisationen. I denna tjänst kommer du att behöva hantera missnöjda kunder och behöver även kunna fatta tuffa beslut. Reklamationshandläggaren ska vara förebild i ord och handling för policys, regler, riktlinjer och skall vara normgivare och kulturbärare för all personal inom verksamheten. Reklamationshandläggningen ansvarar också för rapportering och sammanställning av förekommande reklamationer och reklamationsstatistik.

Tjänsten är en del i en inledande bemanningslösning. Efter en inledande tid som konsult finns mycket goda möjligheter att fortsätta din anställning hos vår kund.


Om företaget
Mer information om vår kund kommer att ges vi personlig kontakt med 2Complete.

Din profil
Tjänsten passar dig som gillar att samarbeta med andra och du trivs bäst i en miljö där det händer mycket och där kunden alltid är i fokus. Du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta med någon form av kundservice eller reklamationsarbete och har god vana av att arbeta administrativt och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Det är mycket fördelaktigt om du har arbetat i angränsande branscher till mark & anläggning, bygg, logistik, V/A eller liknande.
I kunddialogen behöver du ha tålamod, vara kommunikativ och tydlig samt ha en förmåga att kunna hantera alla typer av kunder på ett professionellt sätt.

Vi ser gärna att du som söker är driven, pålitlig, engagerad och tycker om att ta ansvar. Som person är du strukturerad, relationsskapande, affärsmässig och anammar ett kvalitétstänk i samtliga beslut och situationer. Vidare är det viktigt att du är noggrann och är bra på ordning och reda.

Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor gällande tjänsten är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 november 2021

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024