Reklamationshanterare

Arbetsbeskrivning

ÄR DU VÅR NYA MEDARBETARE PÅ VÅR REKLAMATIONSAVDELNING?


Rowico Home är ett halländskt familjeägt möbelföretag som startade 1971 med huvudkontor i Halmstad. Vi designar och säljer hållbara skandinaviska möbler för hemmiljö via återförsäljare runt om i Europa. Vi befinner oss för tillfället i en spännande varumärkes- och digitaliseringsresa som gör att vi behöver stärka upp vårt Kundserviceteam, som idag består av 8 personer.


OM TJÄNSTEN

Brinner du för att hjälpa andra? Har du hjärtat på det rätta stället och är proffs på att förmedla ödmjukt raka svar? Då har vi tjänsten för dig! I arbetsbeskrivningen ingår kundkontakt per chat, mail och telefon där fokus ligger på reklamationshantering och allmän kundservice. Du kommer att hantera både återförsäljare (B2B) och konsumenter (B2C). Vi säljer möbler till hela Europa och därför är det viktigt att du kan flytande engelska och flytande tyska i tal och skrift. Finska är meriterande.


VI KAN ERBJUDA DIG

Rowico Home är ett familjeföretag som drivs av tredje generationen. Vi tror på en arbetsplats där vi har kul tillsammans, där vi vinner i lag och förlorar i lag. Vi brinner för hållbar design, förändringsarbete och att se till att personalen mår bra både fysiskt och psykiskt. Vårt Kundserviceteam där denna tjänst ingår består idag av åtta personer med uppdelning på kundservice & reklamation, säljkoordinatorer och export.


VI TROR ATT DU:

Vi tror att du har lång erfarenhet av kundservice och att du är en person som älskar att leverera. Du har tidigare arbetat med reklamationshantering och har en inbyggd känsla för hur man bemöter kunder på rätt sätt. Du fungerar väl i grupp och är en lagspelare utav rang. Du är rak och ärlig och bryr dig om både dina medarbetare och dina kunder. Har du arbetat med reklamationsärenden tidigare är det meriterande.

Du behärskar flytande svenska, engelska och tyska i tal och skrift
Du har arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke
Meriterande om du har erfarenhet eller kunskap i Microsoft affärssystem NAV eller BC
Meriterande om du har erfarenhet från kundservice inom Sociala medier



Är det dig vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på huvudkontoret i Halmstad, på heltid och provanställning kommer att tillämpas. Löpande rekrytering sker, så vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast den 3/5.

Skicka in ditt CV och din ansökan till ansokan@rowico.com

﷟Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Eva Månsson, Kundservicechef, på 035-22 00 24 eller eva.mansson@rowico.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rowico AB Halmstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Postadress

Remvägen 4 Kistinge
Halmstad, 30262

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024