Reklamationshanterare till transportföretag

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Har du erfarenhet av att ha arbetat med reklamationer sedan tidigare?
Vill du arbeta i en expansiv organisation inom transportbranschen?
Då kan tjänsten som reklamationshanterare vara rätt tjänst för dig!

PerformIQ söker för kunds räkning en reklamationshanterare. Tjänsten som reklamationshanterare innebär att arbeta med reklamationshantering gentemot bolagets kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utvärdera skadade eller förlorade försändelser efter information som kunderna har skickat in och därefter göra en bedömning om ersättning ska betalas ut till kund eller inte. Som reklamationshanterare kommer du att arbeta självständigt och kontakten med kunder sker primärt via mail, vid enstaka tillfällen per telefon.

I rollen som reklamationshanterare kommer du till exempel att:

• vara kunder behjälplig per telefon och mail
• hantera reklamationsärenden
• analysera och bedöma skadat gods

Tjänsten passar dig som trivs i en arbetsmiljö med självständigt arbete som ställer höga krav på noggrannhet och tålamod.


Krav på person
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med reklamationer.

För att lyckas i rollen som reklamationshanterare krävs vidare:

• mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• systemvana

Det är meriterande om du har juridiska kunskaper sedan tidigare samt har arbetat inom ett serviceyrke. Vi ser att du som söker är en person som är stresstålig, är detaljorienterad och har hög servicekänsla. I din roll som reklamationshanterare kommer du att dagligen ha kontakt med bolagets kunder. Därför är det av stor vikt att du är en person som har skinn på näsan.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationshanterare.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, vikariat 12 månader
Arbetstid: 08.00 – 16.30 med flex
Plats: Upplands Väsby

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos företaget.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Alexandra Berg på telefonnummer 073-3537520. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: Administratör, reklamationer, kundservice

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB Limhamn
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 5 januari 2018

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024

VOC Agent - Norweigian

VOC Agent - Norweigian

15 december 2023