Rekryterare till statlig myndighet

Rekryterare till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter flera rekryteringskonsulter som vill vara med och rekrytera brett för statlig myndighet. Vi letar efter dig som har några års erfarenhet av rekrytering. Sök redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Som rekryteringskonsult blir du viktig för att bidra till hög kvalitet och en professionell
rekryteringsprocess där arbetsuppgifterna spänner över hela rekryteringsprocessen från
start till mål. Du kommer hantera såväl detaljerna i en rekryteringsprocess som att vara ett coachande stöd till den rekryterande chefen, inte minst vad gäller urvalsmetoder och arbetet med att hitta bäst lämpad kandidat. Du kommer rekrytera brett då organisationen har 150 olika befattningar.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hålla uppstartsmöten med rekryterande chef för att sätta kravprofil, tidplan och förbereda inför annonsering av rekryteringsannons
• Ansvara för annonsskrivning, annonsering samt vid behov att searcha via LinkedIn Recruiter
• Genomföra testscreening på utvalda kandidater och hålla urvalsmöte med rekryterande chef inför intervjuer tillsammans med rekryterande chef
• Förbereda intervjufrågor och hålla i kompetensbaserade intervjuer
• Hålla i sluturvalsmöten med rekryterande chef för att utifrån Lagen om offentlig anställning välja ut slutkandidat utifrån förtjänst och skicklighet


Vem är du?
Du har:
• Akademisk utbildning från högskola/universitet inom personal- och arbetslivsområdet om ca 180 hp (120 p) eller liknande utbildning som tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet inom rekrytering bedöms som likvärdig
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet där rekrytering varit huvudsaklig arbetsuppgift, arbetat operativt inom rekrytering och varit drivande i rekryteringsprocessen från start till mål
• Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetat med kompetensbaserade rekryteringsprocesser
• Goda kunskaper i Officepaketet

Vi ser även att du:
• Är självgående, strukturerad, analytiskt och mån om att leverera hög kvalitet
• Har god samarbetsförmåga
• Är drivande i aktuell process
• Har ett professionellt bemötande gentemot kandidater


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information:
Arbetet sker till en början främst på distans och även fortsättningsvis beroende på hur hösten ser ut. Du kommer dock att tillhöra kontoret i Stockholm.

Heltid med start 1 september fram till årsskiftet med möjlighet till någon månads förlängning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2021
  • Ansök senast: 10 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb