Riskkoordinator till energisektorn, Stockholm

Riskkoordinator till energisektorn, Stockholm

Arbetsbeskrivning

- Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 15 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar att vara Riskkoordinator i kundens anläggningsprojekt. Tjänsten innefattar stöd i riskhantering på såväl program som projektnivå. Tjänsten består i att vara ett operativt kompetensstöd avseende riskhantering för kundens anläggningsprogram och projekt. I det ingår att stötta program och projekt vid genomförandet av riskanalyser, bistå i dokumenteringen av risker och tillhörande åtgärder i projektverktyg inklusive rapportering och uppföljning samt sammanställa analyser över generella riskbilder etc.

Arbetsuppgifter:

- Planera, genomföra och dokumentera riskanalyser med program- och projektgrupperingar enligt deras riktlinjer och anvisningar.
- Stötta program- och projektledare i deras operativa risk- och åtgärdshantering.
- Bistå program med sammanställning och analys över riskbilder och trender.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Konsulten ska ha eftergymnasial examen, t.ex. en högskoleexamen inom teknik eller ekonomi, alternativt en YH-examen.
- Konsulten ska ha minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet av projektrelaterat riskarbete
- Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet av facilitering av workshops vid minst fem (5) uppdrag.
- Konsulten ska ha goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i MS Office vid minst fem (5) uppdrag.
- Konsulten ska behärska svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Konsulten bör ha dokumenterad erfarenhet av projekt- och riskarbete inom energisektorn.

Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


CCB - Credit Officer (AVP)

5 augusti 2021

CCB - Credit Officer (VP)

21 juli 2021