Säkerhetsoperatör – arbeta operativt i Regeringskansliets säkerhetscentral

Säkerhetsoperatör – arbeta operativt i Regeringskansliets säkerhetscentral

Arbetsbeskrivning

Sektionen för fysisk säkerhet, RK Säkerhet, Förvaltningsavdelningen
Har du erfarenhet av säkerhetsarbete och operativt arbete i larm- eller ledningscentral? Vi erbjuder ett intressant arbete inom verksamhets- och säkerhetsskyddsområdet, med många kontaktytor och kunniga kollegor med högt fokus på kvalitet och leverans. 

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som medarbetare vid Regeringskansliets säkerhetscentral arbetar du tillsammans med dina kollegor med den operativa ledningen av bevakningspersonal, incidenthantering och larmövervakning. Du hanterar olika it-system och tekniklösningar samt även administrativa arbetsuppgifter. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet av säkerhetsarbete och operativt arbete i larmcentral eller motsvarande. Du har en för verksamheten relevant utbildning inom säkerhetsområdet och har arbetat med säkerhetssystem och kommunikationsutrustning. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från större bevakningsuppdrag och av arbetsledning samt kunskap om Regeringskansliets organisation och verksamhet. Utbildning i säkerhetsskydd är också meriterande.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, är lojal och har gott omdöme. Du är självgående, uthållig, kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram. Du är flexibel och kan vid behov tempoväxla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Schemalagd natttjänstgöring inklusive helger. Dagjänstgöring kan förekomma. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Patrik Lidström, som är sektionschef, på 08- 405 98 88. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Maria Nilsson på 08-405 92 52. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Inger Yalcin för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2 november 2020.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 2 november 2020

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Larmoperatör Natt

Larmoperatör Natt

19 april 2024

Larmoperatör

Larmoperatör

15 april 2024

Rapid Säkerhet söker larmoperatörer

Rapid Säkerhet söker larmoperatörer

11 april 2024