Sakkunnig till vård- och omsorgskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Enheten för verksamhetsutveckling inom vård- och omsorgskontoret är en central stödfunktion för hela kontoret. Inom enheten finns verksamhetsutvecklare, utvecklingsledare, bemanningsenhet, kompetensförsörjningsenhet och systemförvaltare. Även kontorets informationssamordnare är kopplad till enheten. Enheten leds av verksamhetschef.

ARBETSBESKRIVNING

Vård- och omsorgskontoret är en stor verksamhet, och en verksamhet i ständig förändring. En viktig del i detta är välfärdsteknik, digitaliseringsfrågor och andra IT-relaterade systemstöd, för att underlätta verksamhetens dagliga arbete och utmaningar, men samtidigt för att effektivisera och utveckla verksamheten.

Den sakkunnige delar sitt uppdrag mellan att utreda, skriva fram ärenden till nämnd och fungera som sakkunnigstöd till verksamhetschef.  Du arbetar strategiskt utifrån dessa frågor och ser helhetsperspektivet för hela kontoret.   

DIN PROFIL

Vi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning som exempelvis socionom, statsvetare, PA-programmet eller andra program där juridik ingår. Du bör ha bred erfarenhet av utredningar och strategiskt arbete. 

Har du erfarenhet av projektledning eller annan arbetsledning, sedan tidigare är det meriterande. Du får gärna ha erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet och vara insatt i gällande lagområden för kommunal vård och omsorg. Det är av stor vikt att du har koll på vad som händer nationellt kring välfärdsteknik och digitalisering framåt.

Arbetet kräver goda ledaregenskaper, där du skapar engagemang och delaktighet. Du arbetar processinriktat och drivs av utveckling och har förmågan att se helheten. Du är självgående och ditt arbetssätt är strukturerat. Du kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. 

Rollen innebär samverkan och samarbete med andra professioner och verksamheter, såväl internt som externt, och är därför en stor del av ditt arbete. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Kommunen strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt. 

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du verksamhetschef Lina Fahlén på tel. 011-15 10 37 eller 073-020 1400. För frågor om processen kontaktar du rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist på 011-15 31 10. 

Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 18 november.    

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Liknande jobb


AML Analytiker till Swedbank

5 november 2020

Socialt ansvarig samordnare (SAS)

Socialt ansvarig samordnare (SAS)

5 november 2020

4 november 2020