Sales Account Manager till Comenius Svenska AB

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I takt med att vi fortsätter att växa söker vi nu en stark säljprofil till vår duktiga säljavdelning!

På Comenius brinner vi för IT-lösningar och Talent Management och vikten av rätt personer och kompetens för att kunna uppnå framgång i verksamheten. Sedan 2001 har vi på Comenius kombinerat djupgående kunskap med erfarenhet av att jobba med Talent Management och dess processer. Vi kombinerar denna expertis med den senaste teknologin för att leverera den bästa lösningen så att våra kunder kan fokusera på resultatinriktat Talent Managementarbete.

Vi levererar en "best in class" Talent Management plattform för att hjälpa våra kunder att lyckas med sina medarbetares utveckling och bygga en högpresterande kultur genom hela organisationen. Läs gärna mer på http://www.comenius.se/

Som säljare på Comenius Svenska AB kommer du främst att bearbeta nya kunder över hela Sverige och ansvara för hela säljcykeln. Till din hjälp har du en marknadsavdelning som prospekterar och seniora applikationskonsulter som genomför demonstrationer av Comenius Talent Management Cloud.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning är redo för nya utmaningar i ditt yrkesliv. Som person är du driven, lyhörd och gillar att ta initiativ. Du förstår hela säljprocessen och är van att driva komplexa säljcykler med många beslutsfattare och relationer på ledningsnivå.

Du ska:
- ha minst tre års erfarenhet av försäljning
- erfarenhet av att sälja programvara/cloud på ledningsnivå
- kunna visa på tidigare uppnådda och starka säljresultat
- erfarenhet av att jobba i ett CRM system
- utbildning inom och kunna förstå säljmetodik
- erfarenhet av att presentera på alla nivåer i en organisation
- ha erfarenhet av att förhandla avtal
- ha goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Det är meriterande om du tidigare har sålt programvara/cloud till HR-avdelningar och har upparbetade nätverk med företag med mer än 500 anställda.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Maxkompetens. Har du frågor om tjänsten så ring gärna Nathalie Petersson, konsultchef på Maxkompetens. Tel: 0470-78 80 54.

Placeringsort: Valfritt. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Kalmar och Växjö.
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning.
Varaktighet: Tillsvidare

Sökord: Försäljare, säljare, account manager, senior säljare och säljansvarig.

Sista ansökningsdag
Den 16 juni 2017. Men urval sker löpande, så ansök redan i dag.

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 maj 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


15 april 2024

18 april 2024