Sales support engineer

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en dag fylld av kundkontakt i en trevlig miljö? Har du även ett stort intresse inom det tekniska området? Då har vi jobbet för dig! Ansök redan idag, urval sker löpnade!

Dina arbetsuppgifter

Som säljsupport hos Bürkert kommer du att arbeta med företagets nyckelkunder och kommunicera med både externa kunder och interna medarbetare och vara en naturlig länk däremellan. Du arbetar från företagets huvudkontor i Malmö med hjälp av telefon, mail, brev och fax men även genom direkta möten. Rollen som säljsupport är mycket viktig och beskrivs som själva navet i avdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot inkommande samtal och svara på frågor kring Bürkerts produkter och guida kunden rätt i produktsortimentet
• Ta fram underlag och skriva offerter
• Orderhantering (registrering, uppföljning och bevakning)
• Kundadministration (kundlistor, priser och övrig dokumentation)


Om företaget

Bürkert är ett stort internationellt företag som arbetar inom flödesreglering. Det grundades i Tyskland och har funnits i Sverige sedan 1968. Företaget är familjeägt och ser sin personal som sin största tillgång med öppenhet, förtroende och respekt som värdeord. Detta har även lett till att de har en låg personalomsättning.

I Sverige är Bürkert ett helägt marknadsbolag med ett 20-tal anställda som främst arbetar med försäljning på den svenska marknaden. Företaget erbjuder produkter och systemlösningar och har även tjänster inom idrifttagning, underhåll, utbildning, funktionsoptimering, felsökning och reparation. Det går bra för Bürkert och därför vill de nu utöka sin personalstyrka i Malmö.

Läs mer på www.burkert.se


Din profil

Personliga egenskaper:

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som säljsupport krävs det att du är teknikintresserad, serviceminded, noggrann och tycker om att ha kontakt med mycket människor. Vidare är du en teamplayer som har lätt för att se vad som behöver göras och gärna hjälper till där det behövs.

Krav:

• Utbildning inom tekniskt område, lägst på gymnasienivå
• Intresse inom teknik, administration och människor
• Kunskap inom Word, Excel och PowerPoint
• Språk, mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och bransch
• Kunskap inom Microsoft CRM och SAP

Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Ort: Malmö
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Urval: Sker löpande, så var snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 maj 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Arbetsterapi Mölndal välkomnar administratör!

Arbetsterapi Mölndal välkomnar administratör!

1 december 2021

2 december 2021

Samordnare till Furulunds äldreboende

Samordnare till Furulunds äldreboende

2 december 2021