Säljassistent på deltid till Sharpfin!

Säljassistent på deltid till Sharpfin!

Arbetsbeskrivning

Digitalisering kan kännas som en självklarhet, men det finns vissa branscher som fortfarande förlitar sig på penna och papper - kapitalförvaltning är ett exempel på en sådan bransch! Kapitalförvaltningsbranschen är en av de branscher som är sist ut vad gäller digitalisering av affärsprocesser, men nu inser allt fler nyttan av ett branschanpassat affärssystem.

Sharpfin (https://www.sharpfin.com/) är ett fintechbolag som utmanar branschen genom att tillhandahålla en programvara för kapitalförvaltning med fokus på användarvänlighet, effektivitet och kvalitet. Sharpfin gör det möjligt för kapital- och portföljförvaltare eller rådgivare att på ett enkelt och kostandseffektivt sätt hantera sina kunders tillgångar och all tillhörande kunddokumentation på ett digitalt och spårbart sätt.

Sharpfin växer och ser nu ytterligare behov av att stärka upp sitt team. De söker nu därför dig som vill vara med på en spännande resa i rollen som Säljassistent!

Vill du veta mer om Sharpfin och vad de gör? Läs mer här. (https://www.sharpfin.com/)

OM ROLLEN
Som Säljassisten på Sharpfin kommer du få vara en del av ett mindre säljteam där du kommer ha en betydande roll för företagets tillväxt! Du kommer få en gedigen introduktion till deras produkt med målsättning att du snabbt ska kunna ta dig in i rollen och jobba självständigt. Ditt ansvar är att avlasta och assistera säljteamet när det kommer till administrativa uppgifter, boka möten men även få delta på kundmöten för mötesanteckningar och uppföljning.

Exempel på arbetsuppgifter

- Prospektera potentiella kunder
- Ta kontakt, väcka intresse och boka möten
- Delta i möten, göra mötesanteckningar och följa upp dokumentation


DU ERBJUDS

- En roll i ett spännande bolag med framtidstänk!
- Få vara med och digitalisera branschen
- Få värdefull erfarenhet och insikt i branschen
- Stor flexibilitet i var och när du arbetar


VEM ÄR DU?

- Studerande på universitet eller högskola inom relevant område
- Du har minst sex månader kvar av dina studier
- Tidigare erfarenhet av B2B försäljning
- Erfarenhet av att använda telefon som främsta verktyg
- Du har ett intresse och förståelse för finansbranschen


SOM PERSON ÄR DU:

- Prestigelös
- Kommunikativ
- Driven
- Ansvarstagande
- Affärsmässig


Vi lägger stort vikt vid att du kan arbeta självständigt där du tar stort ansvar för arbetsuppgifter du står inför. Du har ett intresse och kunskap inom finans som du tar med dig in i rollen och din kommunikation med potentiella kunder. En förutsättning för rollen är att du är social, orädd och driven!

Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående
Arbetstider: 5-10h/vecka
Plats: Stockholm
Anställningsform: Deltid - konsult.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 29 maj 2021

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

23 april 2024

23 april 2024