Säljassistent till Contac Solutions i Ljungby

Säljassistent till Contac Solutions i Ljungby

Arbetsbeskrivning

Contac Solutions AB startade 2003 och är ett industri- och handelsföretag som förser industrin med elektromekaniska produkter. Vi omsätter ca 130 MSEK och har 120 anställda i gruppen. Vi har produktion och huvudkontor i Bollebygd, en produktionsenhet i Ljungby, försäljningskontor i Stockholm och via vårt dotterbolag egen fabrik och ett antal partners i Kina. Sverige är en viktig marknad för oss men exportandelen ökar snabbt och vi arbetar aktivt med kunder i många länder ex. Tyskland, England, USA, Kina m.fl. För mer information besök vår hemsida www.contac.se

 

Har du erfarenhet av innesälj och kundservice? Gillar du att ha en central funktion på företaget?
Då kan det här vara jobbet för dig!

Nu söker vi en Säljassistent till en bred och rolig tjänst där du blir navet i vår verksamhet med alltifrån operativa till administrativa arbetsuppgifter. Övergripande innebär arbetet att du skall stötta vårt säljteam, produktionsavdelningen och övriga kontoret med olika arbetsuppgifter med fokus på innesälj och kund-/marknadssupport. Din roll innebär också att vara den första våra kunder möter i deras kontakt med oss. Du kommer även att ansvara för dina egna tilldelade kunder avseende nya order, leveransuppföljning, reklamationer, etc. Placering är på vår produktionsenhet i Ljungby och du rapporterar till Operations Manager.



Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Kundsupport tilldelade kunder
• Bevaka öppna kundorder
• Registrering och bekräftelse av kundorder
• Säkerställa att kundorder levereras i rätt tid och till rätt pris
• Hantering av kundprognoser
• Utleveranskoordinering med tillhörande orderbevakning
• Sköta viss korrespondens mot kunderna, uppdatera offerter och ha kundkontakt främst per telefon/mail
• Underhålla kundregister på server/affärssystem
• Allmänt registerunderhåll och resurs till beredningsfunktion
• Hjälpa till på lagret vid behov/toppar
• Allmänna speditörs göromål
• Ansvara för telefon
• Allmänt förekommande arbetsuppgifter på ett mindre kontor

 

Kvalifikationer
Rollen som Säljassistent är en spännande möjlighet för dig som har några års erfarenhet av att ha arbetat som innesäljare och/eller kundsupport, gärna med erfarenhet av elektronik och kablage men det är inget krav. Det är däremot ingen nackdel om du har ett tekniskt intresse. Du får gärna ha en bred bakgrund av både operativa och administrativa arbetsuppgifter på ett producerande företag. Du har god datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i affärssystem, vi använder Monitor. Mycket goda språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift då tjänsten supporterar både nationellt och internationellt.
 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en glad, positiv och serviceinriktad lagspelare och visar stort engagemang i ditt arbete. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är driven och tydlig i din kommunikation och har förmågan att hantera stundtals krävande kunder och olika människotyper. Dessutom är du ansvarsfull och försöker alltid hitta de bästa lösningarna. Eftersom vi är ett mindre företag är det viktigt att du är prestigelös och inte har några problem med att ibland gå utanför dina egna ansvarsuppgifter. Vidare har du en god förmåga att leda och följa upp både andras och ditt eget arbete. Du är bekväm i din roll med gott självförtroende.



Vi erbjuder
En spännande roll i ett expansivt företag med kompetenta kollegor och där vi ser ljust på framtiden. För den som antar utmaningen kommer det finnas goda möjligheter till yrkesmässig såväl som personlig utveckling. Vi är ett positivt gäng som gillar och är bra på det vi gör samtidigt som vi stöttar varandra och har kul på jobbet.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Contac Solutions med FMR. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0706-89 90 51 alternativt kajsa.littorin@fmr.nu.

Utmana dig själv och ta chansen till ett intressant och givande arbete hos Contac Solutions - sök idag!

Urval sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Därför ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMR Rekrytering och Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 21 december 2020

Liknande jobb


Säljkoordinator till Svenska Trygghetslösingar i Malmö!

Säljkoordinator till Svenska Trygghetslösingar i Malmö!

5 april 2024