Säljassistent till ett globalt framgångsrikt företag

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!


SW söker för kunds räkning en Säljassistent. Kunden är ett globalt företag, med kontor i 20 länder och är marknadsledande inom sitt segment. De sitter i trivsamma och ljusa lokaler vid Ideon Gateway i Lund och är ett glatt gäng på 30 pers. 

Tjänstebeskrivning
I rollen som Säljassist kommer du att tillsammans med dina kollegor bl.a;

-       Följa upp leads och bearbeta nya kunder

-       Förlänga  och följa upp licensavtal, skicka ut licensnycklar. 

-       Boka upp möte till Account Managers

-       Följa upp ordrar/bokföring

-       Skriva offerter

-       Uppdatera CRM systemet- hjälpa Account Managers

Tjänsten innebär mycket initiativtagande och som säljassistent hos vår kund kommer du att få möjlighet att växa och utmanas samtidigt som du får utvecklas. Du välkomnas in i ett glatt gäng med stort engagemang.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen, gärna någon högskoleexamen och är flytande i så väl svenska som engelska i både tal och skrift. Du ska tidigare ha jobbat med liknande uppgifter i något år och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du måste känna dig bekväm med att ringa upp kunder i England för att förlänga licensavtal men även merförsäljning.
Du har ett noggrant, effektivt och ordningsamt arbetssätt. Du har en hög servicekänsla och är affärsmässig i ditt sätt mot kunder och medarbetare samtidigt som du är driven. Du är ödmjuk och sprider positiv stämning omkring dig. Du är nyfiken, lösningsfokuserad och idérik. Du har ett tekniskt intresse.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag, med anställning hos SW, som senare går över till en tillsvidare anställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Amarelle 040-6655153.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Omgående
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


27 november 2021

Orderadministratör till Samsung

Orderadministratör till Samsung

26 november 2021

26 november 2021

Serviceminded orderadministratör

Serviceminded orderadministratör

26 november 2021