Säljchef inom innesälj och säljstöd till bolag i Göteborg

Säljchef inom innesälj och säljstöd till bolag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

I rollen som chef inom innesälj och säljstöd hos vår kund i Göteborg kommer du att ansvara för att leda, utveckla och coacha säljteamet. Vidare kommer du att bidra till att skapa förutsättningar till ökad volym och resultatutveckling. I rollen kommer du att ha det totala ansvaret för försäljningen för enheten vad avser såväl nyförsäljning som eftermarknad för dedikerade kunder och regioner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ditt huvudsakliga ansvar ligger i att leda, utveckla och coacha innesäljare, både vad det gäller EQ, Service försäljning samt avtalsförsäljning. Du kommer att leda det dagliga arbetet och säkerställa att aktivitetsplaner skapas och efterföljs så att övergripande affärs- och aktivitetsmål uppnås. Vidare kommer du även ansvara för uppföljning av alla skickade offerter/affärsförslag till dess att de antingen är vunna eller registrerade som förlorade. I rollen ansvarar du även för ekonomiska nyckeltal, rutiner och arbetssätt samt följer upp försäljning mot budget. Vidare utvecklar du affärsmässigheten och kompetensen i säljorganisationen. Som Säljchef  utvecklar du också försäljningsstrategi, utbildning och motiverar innesäljare.

I rollen som säljchef kommer du också att, tillsammans med försäljningschef och övrig säljledning, bidra till att utveckla säljavdelningen mot uppsatta mål därav ansvarar du för teamets resultat och måluppfyllnad. Du samlar in och skapar rapporter enligt mätbara och gällande KPIer. Du har ett övergripande ansvar för prestanda och KPI inom tilldelat område, kundnöjdhetindex, omsättning, personalomsättning, lönsamhet och tillväxt. Veckovis tittar du på prognoser gällande budget och har ett ansvar gällande säljbudget för tilldelat ansvarsområde samt att du bistår vid årliga budget- och planarbete. I ditt arbete kommer du att bedriva kontinuerlig effektivisering av arbetssätt och processer inom avdelningen. Du har också ett personalansvar som innefattar resursplanering, kompetensutveckling, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering och arbetsmiljö. I dina ansvarsområden ingår också att agera, driva, informera och fatta beslut gällande verksamheten och personal. Till sist kommer du också att medverka till framtagning av verksamhetsplan och andra organisatoriska dokument. 

Det här är ett konsultuppdrag med start i januari och sträcker sig initialt fram till slutet av juni 2022. Vår kund sitter i ljusa fina lokaler i Torslanda, Göteborg. 

Om dig

Vi söker dig som har en kandidatexamen i business, management eller liknande utbildning alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i MS Office och CRM-system. Tidigare har du arbetat minst 5 år inom att leda innesälj-arbete inom B2B försäljning. Eftersom du kommer att leda ett säljteam krävs det att du har minst 3 års erfarenhet inom säljledning eller likvärdigt. Vidare har du minst 2 års erfarenhet av en ledande position med fokus på organisationsutveckling och change management. Det krävs också att du erfarenhet från att arbeta med högt uppsatta försäljningsmål, erfarenhet av att förhandla, driva och främja försäljning och service. Vidare har du också kunskap inom svensk lagstiftning inom byggnadsindustrin och svensk arbetsrätt. Det krävs också att du har B-körkort. 

För att du ska lyckas i rollen som Säljchef krävs det att du har ett starkt affärstänk med grundläggande ekonomisk förståelse. Vi söker dig som har en stark kompetens när det gäller att driva innesälj-arbete inklusive kundasvar på distans. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och förståelse. Tidigare har du haft ett betydande ansvar och fattat beslut och ansvarat för resultat inom ett eller flera bolag. 

Om Adecco

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningsperioden. Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du har några frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord 

B2B-försäljning, ledarskap, ledare, ledningsgrupp, säljteam, teamleader, säljare, försäljare, bygg

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Säljare av entreprenadmaskiner

Säljare av entreprenadmaskiner

18 maj 2022