Samordnare till kommun i söderort – 75%

Samordnare till kommun i söderort – 75%

Arbetsbeskrivning

Vad sägs om en meningsfull tjänst där du spelar en viktig roll genom att vara spindeln i nätet? Tycker du det är kul med samhällsfrågor? Om du även är administrativt lagd och tycker om att arbeta strategiskt har vi en perfekt tjänst att erbjuda!
Om tjänsten
Perido letar efter en samordnare till en kommun i söderort för denna tjänst som är på 75%. Arbete kan förekomma på kvällar och helger.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du att få en viktig roll i ett projekt kommunen driver som syftar till att fånga upp invånarnas tankar och förslag på hur man tillsammans kan förbättra livet i kommunen. Dialogen sker tillsammans allmänheten på torg, skolor, äldreboenden, etc. Som samordnare för detta uppskattade projekt är följande arbetsuppgifter vad du kan förvänta dig:
Vara spindeln i nätet
Planera för dialogtillfällen
Samordna interna möten
Ta fram dialogteman
Medverka vid digitala möten och plattformar, samt administration av sistnämnda
Samla in synpunkter och leverera dessa till olika förvaltningar (be om underlag, pris, etc.)
Ta vidare underlag och skicka till politiken för beslut

Som tidigare nämnt kan det behöva arbetas på kvällar och helger eftersom information kan komma in snabbt som behöver sammanställas till nästa arbetsdag.
Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det av stor vikt att du bidrar med ett stort engagemang och brinner för såväl strategiska utvecklingsfrågor som konkreta arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Att arbeta efter en god struktur med ordning och reda är också viktiga egenskaper som krävs för den här rollen där mycket av arbetet passerar genom samt initieras av dig. Du har förmågan att arbeta resultatinriktat där slutresultatet håller hög kvalitet, även under stunder av tidspress. Vidare ser vi att du snabbt kan sätta dig in i och driva frågeställningar av komplex karaktär. Till sist tror vi även att du är en skicklig kommunikatör som har lätt för att utrycka dig och möta människor oavsett vilka dessa är.
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning
Ett par års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom offentlig sektor
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Deltid på 75%, konsultuppdrag till 2021-06-30. Tillträde i början av februari.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32084 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


27 februari 2021

27 februari 2021